Ez a teszt úgy kezdődött, hogy kellett egy megfizethető és működőképes megoldás a bringa szállításra, a négy hónapos, spanyol csavargáshoz. Ez elsőre egyszerűnek tűnik, de még sem az. Vonóhorgom nincs, a hátsó ajtóra szerelt megoldás szintén nem volt szerencsés az esetemben, mert a lakatom nem érte el a tető korlátot, márpedig ahhoz ragaszkodtam, hogy oda legyen lakatolva a bicaj. Így marad a tető, de az meg ugye elég magasan van, lévén hogy egyterűm van. Tehát olyan bringaszállító kellett, ami lentről kezelhető és könnyen így már a Proride 598 és UpRide maradt képben, amit korábban teszteltünk. Az jó is lett volna, de kicsit olcsóbbat szerettem volna. Így végül úgy döntöttem kipróbálom a Proride 958-at (mondjuk előtte a haverom ugyanilyen kocsiján azért teszteltem kicsit, biztos, ami biztos)
Hogy is működik a rendszer elvileg és tömören?
Mondhatni, hogy alapvetően a viszonylag bevált és már régen piacon lévő szisztémát követi, azaz van valami, ami jól megfogja a vázat, rögzíti a kereket a sínekhez és kész. Viszont ezt a Thule egy kicsit tovább gondolta és addig reszelte, hogy tényleg a lehető leg könnyebb legyen a használata, illetve a magas kocsikon is használható legyen. Ezt úgy oldották, meg hogy a vázat megfogó pofákat nem fent direktben rögzítik a vázhoz, hanem az rögzítő kar alján elhelyezett tekerő segítségével kényelmesen el lehet érni azt.
A gyakorlatban:
A gumit fogadó kis műanyag konzolok hevedereinek van egy jól kitalált helye, ahova egy másodperc alatt be lehet csúsztatni bringa felrakás előtt azt, így mikor felhelyezed a bringát, nem arra rá teszed hanem elé. Apróságnak tűnik, de sokat segít főleg magas kocsin, nem kell célozgatni, meg ügyeskedi a kikerülésével, hanem csak bedobod a helyére a sínbe.
A rögzítőkar természetesen pozícióban áll. Ahova állítod, vagy, ahogy hagytad. Természetesen könnyen elmozgatható, ha kell, de magától tartja a bevált helyét. A bringát oldalról C alakban fogja meg, ami azért fontos mert így gyakorlatilag, ahogy a kerék a vályúban a helyén, már csak bele kell dönteni a rögzítő pofák közé a vázat. Nem kell centizgetni vagy egyensúlyozni. A pofák is jó pozícióban, jó nagyra nyitva, túl oldalt nem fog kiesni, átbilleni a bicaj. Szóval beledöntöd, fél kézzel, minimális erővel megtartható, majd a másik kézzel, két mozdulattal a tekerő segítségével rögzíted azt. Az egész 4-5 mp. Még egy kis visszabillenés elleni peremet is kapott az új Prorider 598 az elődjéhez (Prorider 593) képest. Ez is tényleg hasznos tud lenni, megakadályozza a visszabillenést. Apofák természetesen gumírozottak és egy puha térhálós szerkezetnek köszönhetően jól felveszik a váz alakját, jobban tartva azt és kisebb stresszt okozva neki.
Eztán már csak annyi a dolgunk, hogy a félre csúsztatott kerékrögzítő hevederekkel lefeszítve rögzítsük a kerekeket, amiben ennél a modellnél már egy racsnis mechanika segít. Így tényleg 2mp az egész és atom stabil.
A bringa leszedése mindig egyszerűbb: kerékrögzítő hevederek kinyit, rögzítő mechanika nyitó kallantyúja lenyom és már rugósan szét is feszíti magát, nincs más dolgod, mint enyhén kibillent és le emel, 15mp az egész
Természetesen a rendszer kulccsal zárható, de mint írtam én még egy atom erős lakattal azért a tetőkorláthoz zártam az enyémet, biztos, ami biztos.
A tapasztalatok teljesen pozitívak, mindig, minden körülmény közt stabilan tartotta a bicajt 2,5colos gumikkal használtam és azokkal még tökéletesen illeszkedett a keréktartó vájatba.
A pofák is stabilan tartották a vázat, de ha számít az esztétikum, akkor érdemes egy erős vázvédő fóliát tenni a pofák alá, így a váz és a pofák közé kerülő kosz nem fogja összekarcolni sem. De bántani szerkezetileg biztos nem fogja a vázat, mert elég széles és megfelelően puha a pofa hozzá.
Az ívelt sín is jó megoldás, ezzel is pár centivel alacsonyabbra kerül az egész, illetve segít abban is, hogy mikor betámasztod a bicajt a pofák közé, akkor a kis lejtésnek köszönhetően pont rá fog gördülni az alsó pofára, ami aztán a kis peremmel segít megtartani azt. Ezek nagyon pici apróságok mind, de mégis ettől lesz sokkal szerethetőbb és használhatóbb, mint bármi más.
A szállító maga is hozzá zárható a keresztrúdhoz természetesen, illetve igény szerint jobb vagy baloldalasan is felszerelhető egy 2 perces rendszer megfordítás után. Maximális terhelhetősége 20kg.
Összegezve egy nagyon jól kitalált, a gyakorlatban is tökéletesen működő pár mp alatt menet kész rendszert kreált a Thule, ami nekem végig hibátlanul is működött, de a mellette lévő kb. 15 éves Thule boxom strapabíróságából kiindulva azt hiszem ez is egy örök darab lesz. Ár a még teljesen emészthető, szóval nagyon bátran ajánlom még magas kocsikra is.
https://www.thule.com/en-hu/bike-rack/roof-bike-racks/thule-proride-_-598001