Thule UpRide bringaszállító, jobbat már nehezen tudok elképzelni!

Kaptunk egy nagyon szuper bringaszállítót a téma koronázatlan királyától, a Thule-tól. Azt gondolná az ember bringaszállító témában végesek a fejlesztési lehetőségek, de azért a THULE- nak az UpRide 599 modellel rögtön sikerült négy gyakori és valódi problémára megoldást kínálni. Mindjárt meg is mutatjuk ezeket.

De előbb a száraz adatok:

-Önsúly 7,7kg

-Merev és erős, ívelt alu test

-20kg max terhelhetőség, tehát nem Ebike kompatibilis, illetve a könnyebb SL verziókhoz még jó

-Jobb és bal oldalas egyszerre, az elején a platform megfordításával lehet változtatni, hogy balos vagy jobbos legyen a felszerelés.

-Menetiránynak megfelelően és szembe is felszerelhető

-20”-29” kerékátmérőig minden bicajhoz jó, 3” gumi szélességig

-Fat bike szállítására is alkalmas, bőven van hely a guminak mindenhol, igaz ehhez a hátsó kerék le fogató részét cserélni kell (599101 adapter kell hozzá, ez 5” kerékméretig jó)

A szállító gyakorlatilag összeszerelve érkezik, csak felfogató konzolokat kell a helyére tenni és felszerelni a keresztrúdra. Első nekifutásra ezzel el lehet lenni pár percet, de mikor ráérez az ember a mikéntjére, akkor onnan már pofon egyszerű, meg ugye jellemzően ezt nem szedegeti le az ember sokszor, vagy ha mégis, akkor jellemzőbb, hogy a keresztrúddal.

A bicajt a szállítóba helyezni nagyon egyszerű folyamat:

-Első kerék első rögzítője előre fel hajt végállásig (itt a kerékátmérőt előzetesen be kell állítani, ami egyetlen másodperc mindössze), tehát nem kell tartani és keresgetni az ideális pozíciót, hanem csak egy gyors mozdulat,

-Bringa felhelyez, kerekekkel a sínbe és közben az előbb felhajtott konzol már kicsit támaszt és segít

-Első kerék hátsó rögzítője felhajt, ennek az első rudat keresztezni kell és egy erre kialakított ponton össze akadnak,

-Az első kereket hátulról fogó egységnek a felső részét egy könnyű mozdulattal rá kell feszíteni a kerékre, de ez tényleg csak egy „önzáró racsnis rúd” lehúzása, a gumit körülölelő rögzítő központosítva magába szorítja a kereket, nem kell vele vacakolni és már tartja is a bicajt

-Hátsó kerék leszorít a racsnis hevederrel, és kész is (az elsőt nem kell, mert azt fogja a konzol)

Ez leírva sem bonyi, de egy felszerelés után teljesen magától értetődő és egy pár másodperces mozdulatsor az egész, erőlködés és görcsölés nélkül elvégezhető.

A folyamatvideón: https://www.youtube.com/watch?v=NNHLwQB9o-k

A bicaj leszedése természetesen még egyszerűbb, lényegében ez a folyamat sor visszafelé, annyi hogy az első kereket fogó rudazat nyitása alulról kényelmesen egy kis gombbal történik, pofonegyszerű, 5mp az egész.

Az UpRide 599 érdekessége, hogy a bringát a szokásostól eltérően nem a szállító, a bringát megfogó részeinek zárásával óvhatjuk meg a tolvajoktól, hanem egy a sínbe integrált kihúzható sodronnyal. Ez nagyon erősen be van vonva műanyaggal, hogy ne tudjon kárt tenni a bicajod vagy a kocsi festésében menetközben sem. Arra azért érdemes figyelni, hogy a „lakat” része úgy helyezkedjen, hogy a menetszél se tudja csapkodni semmihez, mert az műanyag bevonat ide vagy oda, azért még sem biztos, hogy jót tenne neki.

És akkor lássuk mi az a négy dolog, amitől annyira szuper a Thule UpRide 599

-A legfontosabb, hogy a bicaj rögzítése semmi mással nem érintkezik csak a gumival, így aztán nem horpasztja sőt nem is karcolja azt meg, akkor sem, ha nyakig saras. Mégis atom stabil az egész.

-Teljesen mindegy milyen a bicajod váz kialakítása, cső keresztmetszete, van-e rá szerelve valami extra, nem lesz útban a konzolnak, tehát mindennel kompatibilis és könnyű rá a felszerelés

-A kerék egy nagyon stressz tűrő része a váznak, semmi baja nem lesz attól, ha itt rögzítik, sokkal szerencsésebb, mint ha a vázat fogja egy kis helyen, ami nem ilyen típusú terhelésekre lett kitalálva

-Mivel az első kereket fogja meg a konzol, így annak a menet közbeni vibrálása is megszűnik teljesen

A Thule UpRide 599 nagyon szuper bringa szállító, a tőlük már megszokott módon jól átgondolt, így minden bringához használható fejlesztés. Nagyon stabilan tartja a bicajt bármilyen úton is haladunk vele. Nagyon jó ez a fejlesztési irány, hogy a váz helyett a kereket fogja meg a konzol. Tényleg annyira jó ez a megoldás, hogy csak azt nem értem miért nem ilyen szállítókat fejlesztettek eddig a gyártók?!

Hogy kinek ajánlanánk?! Mindenkinek, de akinek nagy értékű bicaja van annak főleg, mert azok még érzékenyebbek, illetve azoknál egy összekarcolódás, netán sérülés fájdalmas és drága probléma lehet.  Akiknek a legstabilabb bringaszállító kell és persze, amire ráadásul könnyen és gyorsan lehet felszerelni a bicajokat.  Bár nem olcsó, de mondhatni megtérül illetve a Thule híresen tartós konstrukciókat gyárt, így vélhetően egyszer kell csak megvenni. 

Ára 280Euro körül mozog, az aktuális árfolyamnak megfelelően.

További képek és infók itt tallálhatók: https://www.thule.com/en-hu/bike-rack/roof-bike-racks/thule-upride-_-599001

Itt pedig letudod csekkolni, hogy milyen autókra jó az UpRide 599: https://www.thule.com/en-hu/buyers-guide-info?c=bike+carriers&q=TkAAkpkuH

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like