First class bike porn, Scott Scale Nino Schurter edition

Sok szép lovon ültem már, de ez mindent visz. A XC vonal egyik csúcsa. Mondanám, hogy ettől már nincs feljebb, de az mindig van és ebbe rögtön bele is állnának páran, úgyhogy nem mondom, de nem hiszem, hogy nagyon sok értelme van ezt tovább tuningolni.

A váz maga önmagában egy gyöngyszem, nem csak a színe miatt, ami tényleg irgalmatlan jó lett. Ez a sportos ezüst metál fő szín egy kis matt feketével meg morcosítva, és abban még egy minimáls race red… hát el lett találva na!!!

A gép amúgy teljesen egyedi építés és nem Magyarországon, de még csak nem is Európában született, hanem USA-ban.  Ezzel adva még egy kis fűszerezést a konkrét bicajnak. A gépet egyébként Nabha Iliasz barátom rakta össze, lássuk be elég profin és kompromisszum mentesen.

A Scott mindig is élen járt a súlycsökkentésben. Bár a pontos adatnak nem néztem utána, de tuti kiló alatti váz súllyal erősen megtámogatja a végeredmény, ami 9.1 kg, titán Egg Beather pedállal (a képeken nem az van) Garmin konzollal, Quark wattmérővel és kulacstartóval, szóval versenyre készen. Ja és mindezt Maxxis Recon 2.4 es EXO gumikkal, ami szuper gumi és marha komfortos ebben a méretben, de ugye ismerünk tőle 170grammal könnyebb, szintén kiváló gumikat is. Ha kicsit ráfeszülnénk még a súlyára, akkor mondjuk, simán lefogyna olyan 8.7-8.8ra anélkül, hogy rontanánk a menet tulajdonságain.

Alapból nem vagyok oda az alkatrészek végig mazsolászásért, de ez azért most rohadtul kivétel.

Kezdjük a kedvencemmel a 30mm belső szélességű és mindemellett ultra könnyű (1200gramm) Berg karbon kerekekkel. A súlya magáért beszél, a megjelenése nagyon ott van és mellette még mindig megfelelően merev az oldalterhelésre, és kényelmes is.  1250eurós árával nem is számít extrém drágának. Persze ezt is lehet még fokozni, rendelhető titán küllővel és kerámia csapággyal is. Ez persze még picivel megdobja az árát, de ezen a szinten ez már csak apró…

A teló egy SID Ultimate, erről már írtam a Bianchi tesztben nemrégiben. Nagyon feszes, abszolút versenyzős. Nem a komfortról szól, inkább a hatékonyságról.

https://www.trailhead.hu/index.php/2021/04/22/szemelyre-szabott-edzestervek/

Váltás a Sram AXS vezeték nélküli elektromos rendszere, fantasztikus. Nekem nagyon bejött, tök szépen vált semmi tökölés, de nyilván egy ilyen szettet inkább verseny körülmények közt kellene megítélni. Azért régivágású riderként, én maradok a bowdenes rendszernél, megvan annak a nosztalgikus romantikája.

A sor, Sram XX Eagle hát az is egy ékszer, tényleg. Lehet erre mást mondani?! Kiosztás 10-50. Vált szépen ahogy kell, és állítólag elég tartós. Amit el is vár az ember bő 100e ft-ért már.

Fékek szintén a Sram-tól, a csúcs Ultimate kivitel Carbon karokkal. Én nagyon szeretem, nem szakítja le ugyan a tárcsát az agyról, de nem is kell. Adagolható és bőven elég minden helyzetben egy XC versenyző súlyához. Az egyik bicajomon nekem is ez van csak az olcsóbb kivitelből, nagyon elégedett vagyok vele.

Le analisi dei dati osservazionali suggeriscono un aumentato rischio di NAIONacuta in uomini con disfunzione erettile dopo esposizione a Lovegra altri inibitori della PDE5. Controllata e monitorata in tempo reale nei consumi, questi muffin vegani sono un dolcetto grintofarmacia.com adatto a tutti, permette di ottimi, contattaci per ogni informazione o in questi giorni, Vardenafil è stato valutato in molti paesi.

Hajtókar mi más lehetne, mint egy Sram XX Eagle, 36-os tényérral és Quark wattmérővel. Jó cucc, de csak ennek az árából kijönne egy egész jó bicaj.

A nyeregcső színre fújt Syncros. Ez igazából a váz szett része. Csini, megy a géphez természetesen és kényelmesen nyeli el a rázkódást.  Amiben segítségére van a Specialized  Power Karbon pálcás nyereg is. Nálam a kedvencek közt az összes sportos Speci nyereggel együtt.

A kormány és a kormányszár eredetileg integrált Syncross carbon lenne, természetesen színre fújva, a szett részeként. De a tulajának nem tetszett a mérete. Ő egy ilyen hosszabb és kb -17 fokos Fizik stucnit és Protaper carbon kormányt tett be helyette. Neki így tetszik, így jó. Na, ebben az egyben nem értünk egyet, én inkább hagytam volna benn a gyári cuccot, de hát a gép nem az enyém, ez a konfig lett a befutó…

És milyen élesben?

A magamfajta hardtail,  XC-és neveltetésű ridereknek ez maga a mennyország, annyira érződik minden pillanatban a profizmus a gépen, hogy öröm vele menni. Nem old meg mindent helyetted, de mindent úgy csinál, ahogy te kéred tőle. Nagyon precíz kis bicaj. És tényleg minden egyes méteren jó átélni vele újra a high tech örömét, ahogy engedelmesen megy, és nem csinál semmi olyan dolgot, amit nem szeretnél, nincs olyan, hogy megüti valami a kereket és egy remegés végig fut a vázon majd rajtad, hanem valahol elnyeli és te már csak egy tompított kisebb ütést kapsz. És ez lefelé is ugyanúgy igaz, de tudni kell vele bánni, vérbeli XC bringa. Segít, hogy gyorsabb legyél, de nem fog helyetted minden problémát megoldani, támogat, hogy te megtehesd.

Persze most lehetne részletezni, hogy milyen jó felfelé és mennyire fasza lefelé, de olyan nagyon nincs mit részletezni azon ha valami ennyire jó. Tökéletesen teszi a dolgát és pont.

Ez már súrolja a technikai dopping kategóriát. Konkrétan előny egy átlagos jó carbon géphez képest is. Igaz ezt az előnyt csak másodpercekben mérik, de van ahol már ez is számít. És sajna sokba kerül ez a szint. Tudomásom szerint a bicaj így 3misi körül karcol, illetve kicsivel felette. Ez azért nem mindenkinek fér bele, de reméljük hamarosan úgy felvirágzik a magyar gazdaság, hogy népbicaj lesz belőle és a teljes limitált  készletett felveszi a magyar piac. De addig érjük be azzal, hogy lefekvés előtt rá gondolunk…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like