CeramicSpeed UFO Drip lánc wax, ami engem is áttérített teljesen a waxolásra.

A CeramicSpeed üzletfilozófiája, hogy minden egy es kis wattocskát igyekezzenek megspórolni nekünk ridereknek. Teszik ezt elsősorban speciális kerámia csapágyakkal, melyek nagyon kis súrlódású tömítésekkel és persze speciális kenőanyagokkal vannak szerelve, hogy még ezeken is nyerjenek valamennyit. És bár lehet valakinek ez új, de a lánc kenésén, vagy annak hiányán elég sok watt mehet a lecsóba. Ezért fura is lenne, ha pont ezzel ne foglalkoznának. Pár éve csinálták ők is egy saját waxot, ami elég jó is lett, de azért még voltak gyenge pontjai, pl. a hőtartomány, amiben használni lehetett és mondjuk az árát is nehéz volt póker arccal rednezni. Ezért tovább dolgoztak rajta és lecserélték egy teljesen új formulára, ami a régi összes hibáját kiküszöböli, az árát is.

Ez lett az UFO Drip V2, amit volt szerencsém tartósan használni és nem tudnék egy rossz szót sem mondani rá, sőt ennél tettem le a voksom a waxok mellé végül. De nem álltak meg itt a fejlesztésben és mostanra három féle waxot is kínálnak. Van egy zárt Indoor wax, ami nem a mi asztalunk így azt nem próbáltuk, illetve van egy All Condition, és egy Wet verzió is. Az All Condition a V2 utódja, mindenre is, a Wet pedig egy kimondottan esős időre optimalizált verzió. Ezeket használjuk nyár eleje óta és ezekről írjuk most le a tapasztalataink.

Mint írtam sok múlik a lánc kenésén, labor körülmények közt egy jól kent lánc kb 2% energiaveszteséggel adja át a wattokat, de ez a gyakorlatban koszosabb, nem frissen kent lánc esetében akár a többszöröse 7-8% is lehet, még országúton is. Terepen meg akár 10% is. A gyakorlatban, egy jó kenőanyag és a legjobb kenőanyag közti 5-10 wattot (250w mellett) főleg terepen, mi halandók nem érezzük meg, max  aprofik. De a stopper nem hazudik, ki lehet mérni megfelelő laborvizsgálatokkal, ami persze nekünk nem áll rendelkezésünkre. Ezért csak a saját érzésinkre támaszkodhatunk.

Nézzük először a CeramicSpeed Ufo Drip All Conditions csöpögtetős waxot.

– +5 és 30fok közötti hőtartományban használható

-300km(road) egy kenéssel (8ml) azaz 3750km-re elegendő egy 100ml-es tubus

-nem mérgező,

-biológialiag lebomló, nem szennyezi a környeztet

A felhordás:

Rögtön kézbevételnél, a kötelező felrázás során érződik, hogy viszonylag híg, ez inkább aggasztott és ébresztett kétségeket bennem elsőre, mint sem örültem neki. De bízzunk a szakemberekben, szerintem értik a dolgukat. Aztán kiderül a cucc valóban nem a sűrű, de ennek ellenére mégis szuper. Pont jó méretű lukacska van a flakonon a felhordáshoz és valami csodával határos módon nem folyik, nem csöpög vagy fröcsög mindenfelé, miközben kened vele a láncot, persze nem ez a legfontosabb kritériuma a jó kenőanyagnak, de azért örülünk neki.

Kicsit féltem, hogy gyakorlatilag majd lefolyik róla. De nem, sőt! A hígabb vékonyabb anyag könnyen és mélyen bejutott a szűk kis résekbe a lánc lemezei közé és a görgők belsejébe. Majd jól rátapad, nem csöpög, nem folyik le. Az eddigi waxok közül, amit próbáltam messze ez tűnik ilyen szempontból a legjobbnak. Azt látom a kenés után, hogy mindenhova bejutott (már amennyire ez kintről látható) a görgők alá és a lemezek közé is. Majd mikor megszárad, akkor érezni, hogy rendesen ott is van alatta és keni azokat. És ha már száradás, akkor ebben is díjnyertes, pár perc alatt rászárad a láncra. (bár a gyártó egész estés száradást ajánl) Más korábban próbált waxok jóval lassabban száradtak és váltak használhatóvá, illetve nem egy olyannal találkoztam ahol kétségeim voltak afelől, hogy valóban bejut-e egyáltalán a belső részekre is a wax. Szerintem nem minden esetben, főleg nem új lánc esetén ahol még szűkebbek a rések, úgy meg ugye nincs rendes kenés, pont ott ahol leginkább kellene. Persze tudom, lehet olvasztani és abban áztatni, házilag is és az is jó, illetve vannak gyári ilyen megoldások, azok sanszos, hogy még jobban bekúsznak mindenhova, de nem biztos, hogy mindenki akar otthon ezzel vacakolni, én biztos nem, ezért nálam eddig ez a TOP, ezt csak rácsepegtetem, mint a klasszik lánc kenőanyagokat. Egyszerű, tiszta és gyors!

Élettartama, tehát amíg ken a wax egyszeri waxolás után, az a gyártó szerint 300km, ami road bicajon értendő. Ezzel így a matek szerint 12,5x tudod bekenni a láncod és összesen 3750km megtételére elég. Ami egész gazdaságossá is teszi.

Az országúti próba során valóban tudta ezt a kb. 300km-ert, ami jóval több mint amit általában az olajok vagy más  waxok tudtak. De minkent jobban érdekelt mit tud terepen, az az igazi kihivás.

Terepen szerzett tapasztalatok:

Kenés után gyorsan szárad és szinte nyomtalan a láncon.

2ó használat után: még nem zizegnek a láncban a kis görgők, kenés perfekt, csendes és nagyon simán fut

3-4ó használat után:már van egy minimális zizegés, de egyáltalán nem érezni száraznak, sem kézben megmozgatva megfeszegetve, nincs fémes érzés mozgatásra, és tekerés közben sincs az a száraz ropogós szenvedős darálás, mint amikor az olaj leszárad a láncról. Még a legmeredekebb emelkedőkön oldalirányban is feszülő lánccal is csodaszépen megy, nem érzem, hogy új kenést kérne

5-6ó használat után: a lánc még mindig jó, ugyan már zizegősebb, de semmi nyikorgás vagy fájdalmas feszülés, ropogás, semelyik fokozatban. Olyan mintha belül finoman észrevétlenül valami még mindig kenné. Na meg ugye kristály tiszta az egész. Azt gondolom, két órát még tuti kibír

7-8ó használat után: Ránézésre csont száraz az egész, de tiszta, semmi viaszmaradék vagy dzsuva, és azért már kezd kialakulni az-az érzésem, hogy csak örülne, ha újra kenném, de még mindig nincs száraz recsegés, ropogás, nyikorgás

10ó használat után: Még mindig azt érzem, hogy valamicskét ken, de azért itt már nem hiszem, hogy minőségi mértékben.

Takarítani nem nagyon kellett, de kenés előtt kefével fél perc alatt letakarítom a teljes hajtást és mehet rá a friss wax. Illetve időnként az UFO Clean tisztítóval átmosom, de ezzel csak úgy havonta egyszer.

Tartós használat mellett én kb. 6-7 óránként inkább újra kentem vékonyan, jobb a békesség. Ezt éreztem ideálisnak. Bár szemmel végzett és taperolós tanulmányozás után még így sem tűnt teljesen kenőanyag mentesnek, pedig terepen azért kap mindent.  De igazából csak egy picit hangosabbá vált, viszont nem volt egyáltalán az a keserves recsegő ropogó érzés, mint amikor az olajjal kent láncból kopik ki az olaj és már csak szennyeződés dolgozik a szemek közt. Igazából még ekkor is simán futott a lánc, de valahogy én úgy vagyok ezzel, hogy inkább legyen kicsit sűrűbben kenve és akkor biztos, hogy nem ártunk a láncnak, ami meg hosszabb élettartammal, visszahozza azt a kis pluszt, amit rákenünk.

Az, hogy poros közegében is jól teljesít az nagymértékben köszönhető annak, hogy semmi, de tényleg semmi dzsuvát nem szed össze. Ezen a téren egyértelműen ki merem jelenteni, hogy nem találkoztam még jobbal. És szerintem ez a sikerének is az egyik nagy titka, hogy mivel nincs benne kosz így mindig friss a kenés, nincsenek benne homok szemek, amik durván koptatják a láncot.

Lehet öregszem, de az utóbbi időben a lánc tisztasága nálam is nagyon előtérbe került. Valahogy nincs kedvem összeretkelni magam, illetve ha kiszámolom, hogy mennyi idő megy el lánc, sor, stb takarításra, akkor nem az UFO Drip V2 lesz a drága, hanem az olcsó olajok, amiket aztán nem győzöl letakarítani.  

Lássuk, mit tud a kimondottan esős időre tervezett Ceramicspeed Ufo Drip Wet

Ez egy teljesen új wax tőlük, aminél a legfontosabb szempont az volt a tervezés során, hogy esős időben is tartósan megmaradjon a megfelelő, sőt kimagasló kenés a láncszemek belsejében is. A végeredmény a gyakorlatban csillagos ötös lett. Anélkül, hogy mindent végig vennék, amit fentebb már leírtam, azzal egészíteném ki, hogy ha lehet ilyet mondani ez még jobb, mint az All Condition, nálam száraz körülmények közt is ez a tartósabb, esőben meg pláne. Sárban masszív montis dzsuvában nincsenek akkora különbségek, mert az sáros massza az leszed mindent, de mikor csak az aszfaltról meg az égből kapja a szinte tiszta vizet, illetve kisebb sárban is érezhetően jobb és tartósabb. Száraz időben kb 20-30%-al volt birta tovább, mint az AC verzió, viszont nagyon minimálisan jobban gyűjtötte a dzsuvát, ez kicsit olyan krémesen lerakodott itt-ott, de épp csak. Igazából csak azért tűnt fel, mert az All Conditons esetén gyakorlatilag zéró volt a kosz a láncon.

Ha egyfélét használnék, akkor ez lenne az, de ha már van kétféle, akkor miért ne higgyünk a mérnököknek, használjuk szárazon az arra valót, ha nem is érződik azért valószínű az a jobb kicsivel, viszont vizesen meg egyértelműen a wet viszi a pálmát.

Összességében mindenkinek csak ajánlani tudom, nemcsak az profitálhat belőle, akinek minden mp vagy tized mp is számít. Ezt mérésekkel úgysem tudom most bizonyítani, de a cég alaposságát, a wattok megmentése iránt teljes elkötelezettségüket ismerve, én abszolút elhiszem. Látva a váltógörgőit, csapágyait, hogy azok, hogy forognak, biztos vagyok benne hogy itt is találtak pár wattot. Mi többiek meg élvezhetjük a könnyű adagolást, és a szinte zéróra redukálódott lánctisztítást és persze a hosszabb lánc élettartamot.

Még egy kis extra:

A CeramicSpeed csinál saját tisztítószert is UFO Clean néven, amivel akár a régi olajos láncot és persze a waxot is le lehet mosni, ha szükséges. Ez egy szórófejjel ellátott flakonban van és könnyen a láncra permetezhető, így nem kell a láncot ehhez sem levenni és áztatni, de persze ha szeretnéd, lehet úgy is. Természetesen a sor és a váltógörgők, lánctányérok tisztítására is alkalmas. Összetétele révén nem tesz kárt ezek anyagában, bevonatában (van más olyan közismert zsírtalanító szer, ami egyes alkatrészek bevonatában felületkezelésében kárt tud tenni). A Ufo Clean nem csak tisztít de előkészíti a láncot a wax bevonatnak.

Természetesen ez is biológiailag lebomló és nem mérgező

A gyakorlatban ezt tényleg csak rápermetezed a láncra és a hajtáslánc elemeire (figyelj, hogy a féktárcsára nem menjen, ne fröccsenjen) és kicsi átmozgatás és 3 perc állás után bő vízzel át kell öblíteni, hagyni megszáradni és lehet waxolni. Jól lehozza az olajos rászáradt mocskot is, és nagyon könnyű vele dolgozni.  Felesleges minden alkalommal átmosni a szettet vele, csak ha valamiért nagyon mocskos lesz, vagy ha eddig olajoztad, akkor a waxolás előtt mindenképp szükséges.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like