Thule Epos Ebike szállító teszt, erős és tökéletes

Az eladott bringák jelentős része manapság már ebike, és ezek többsége túl nehéz egy átlagos bringaszállító számára.  A Svéd Thule Ennek a problémának a megoldására dobta nemrégiben piacra az EPOS nevű vonóhorogra szerelhető bringaszállítóját. Volt már hasonló cuccuk, de napjaink minden igényét figyelembe véve újratervezték, nem csak a terhelhetősége nagyobb, de további előnyökkel is rendelkezik, erre később visszatérünk a cikkben.

Az EPOS kettő és három bringaszállításra alkalmas verzióban is kapható, terhelhetősége 30kg!!! bringánként, ez bőven elég a legnehezebb ebike-ok biztonságos szállítására, de természetesen bármilyen típusú kerékpár szállítható vele. A maximális tengelytáv 1350mm, ami azért bármihez elég.

Felszerelése kb. 5mp. Egy állítható feszességű, a vonóhorog fejére kapaszkodó bilinccsel kapcsolhatjuk az autóhoz, amit természetesen kulccsal zárhatunk. A művelet tényleg nagyon könnyű, mivel az EPOS két oldalán, a kerekeket tartó sínek teljesen függőleges állásba hajthatók. Így egy táskára emlékeztető közepes méretű csomagot kapunk, ami a 22,7kg súlya ellenére a tetején elhelyezett erős fogantyú segítségével könnyen mozgathatunk és helyezhetünk a horogra, majd csak a rögzítő kart kell lenyomni. Tényleg pofon egyszerű, a zéró vagy mínuszos műszaki érzékű embereknek is sikerülni fog. A végén még természetesen csatlakoztatni kell a világítást az autóhoz, valamint elhelyezni rajta a rendszámtáblát is.

Eztán csak le kell hajtani egy mozdulattal ezt a két oldalra kinyúló egységet, ami a kerekeket tartja, és már mehet is fel a bicaj.  A bringákat egy-egy teleszkópos kar tartja, ezeket a tetejükön elhelyezett, nagyon könnyen elérhető és kezelhető kis gomb megnyomásával egy másodperc alatt a megfelelő hosszra állíthatjuk, valamint oldal irányba bármerre dönthetjük.  Így 29” kerékméretig bármilyen bringát képes rögzíteni. Ha Fatbike-ot szeretnénk vele szállítani, akkor csak a kerékleszorító racsnis hevedereket kell hosszabbra (XXL Fatbike Wheel Straps 985) cserélni és 3”-os méretig az is megoldható.

Legjobb, ha bringa hátsó kereket fogatjuk meg a racsnisan feszíthető műanyag hevederével, de ha valamiért szimpibb, vagy úgy jön ki, akkor a vázat vagy a nyeregcsövet is megcélozhatjuk vele. Ez természetesen zárható az integrált zárbetét segítségével, a racsnis heveder pedig fém magos, így jól ellenáll a tolvajoknak.  Eztán még a két kereket kell a tartó sínekhez rögzíteni egy hasonló racsnis heveder segítségével jó feszesen, és indulhatunk is. Az egész felszerelés nem tart tovább fél percnél. Atom stabilan tart még rázós úton is.

Sokat segít a bicajok egyszerű felszerelésben, hogy jelentősen megnövelték a sínek egymástól való távolságát 25cm-re, míg korábban csak 19 volt. Így sokkal könnyebb felrakni és levenni őket, nem akadnak össze. Még ha valamiért csak a belső bringát kell leszedni, az is sima ügy.

Ha pedig valamire szükség lenne a csomagtartóból, akkor a lábbal, egy mozdulattal oldható mechanika segítségével csak hátra kell billenteni az egészet és máris hatalmas hely tárul ki a csomagtartó és a bicajok közt. Tökéletesen működik a gyakorlatban is, nagyon hasznos funkció.

A THULE gondolt a gyengébb fizikumúakra, vagy netán hát problémákkal küzdőkre is. Opcionálisan vásárolható hozzá egy kis rámpa, aminek egyik végét a szállítóra, másik felét a földre helyezve egy kb. 30 fokos feljárót kapunk, ezen könnyedén fel lehet tolni a kerékpárokat az EPOS-ra. A keréktartó sínek kialakítása olyan, hogy utána ott már könnyen végig lehet tolni a bringákat. Lehet ez sokaknak megmosolyogtató elsőre, de azért ne feledjük, hogy nem csak jó kondiban lévő, erős férfiak bringáznak, hanem idősebbek is, akiknek ez a kis extra kimondottan sokat segít.

Egy másik izgalmas és hasznos újítás a bringaszerelő funkció.  Ez egy kis kitámasztó, amivel a bringaszállító rögzítőjét egy fix pozícióba rögzítjük, ami aztán így lehetővé teszi, hogy az egyfajta szerelő állványként funkcionáljon a parkolóban szükség esetén. Még egy kis szerszám tartó tálca, sín jár hozzá. Meg szokott módon ez is csak pár másodperces művelet és valóban nagyon praktikus tud lenni például akár csak egy egyszerű váltó állításhoz.

A tároláshoz kapható hozzá egy kis tok, ami nem is annyira az Epost védi, hanem inkább tőle illetve a rá felverődött retektől a többi dolgot mellette, ha pl. be akarjuk tenni a csomagtartóba mikor nem használjuk.  Hasznos!!

Kapható még hozzá egy a szállítóhoz kapcsolható, erős sodrony lakat is, amit az ABUS gyárt nekik, ha extra védelmet szeretnénk biztosítania nagy értékű bringáinknak.

 A gyakorlatban minden funkciója tökéletesen működik. Pofon egyszerű a felszerelése, még annak is menni fog azonnal, aki korábban sosem látott ilyet. A bringákat minden körülmény közt stabilan tartja, nagyon jó ez az új teleszkópos rúd, amihez rögzíteni kell a bringát, sokkal könnyebb használni, mint a benyúló karos modelleket, és az hogy a keréknél is meg lehet fogatni vele a bicajt, az pláne zseniális, nem karcolja, vagy nyomorgatja a vázat. Ha jól vettük észre magasabb építésű is, mint a korábbi hasonló modellek, ami azért jó, mert a nehezebb bicajok kicsit jobban le is nyomják a kocsi hátulját, de így nem fog fennakadni buckásabb utakon sem, jobb lesz a hátsó terepszög ezáltal.

Megszokott, magas THULE minőség és átgondolt kialakítás, ahol minden a felhasználó kényelmét segíti anélkül, hogy ez a biztonság vagy a tartósság rovására menne. Én pont ezt szeretem a márkában, a legjobban, hogy nagyon átgondolt termékeik vannak, amik 20 év után is működnek. Nem olcsó a cucc, de egy életre kiszolgál, nálunk abszolút max pontos a THULE EPOS.

Ár és további infó itt: https://hekkikft.hu/thule-epos-2-fix4bike-kerekpartarto

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like