Bianchi Magama 9.S teszt, szuper bicaj kezdőknek

A Bianchi sokak által kedvelt márka nem csak az országúton, de a montis és azon belül is főleg az xc/marathon körökben. A csúcs karbon bringájuk a Methanol, amit korábban már teszteltünk, még inkább sokunk álma, szuper verseny bicaj. Ezúttal egy olyan bicajt tesztelünk, ami nem a pro versenyzőknek, hanem inkább az hobby sportoló, kezdő versenyző rétegnek készült. Viszont ennek okán az árazása is sokkal kedvezőbb. A kérdés. hogy mit tud egy ilyen gép, mire elég a gyakorlatban és hol vannak a határai.

Felszereltség:

AnyagAlu
Első fékShimano MT200KIT assembled set BRMT200KIT(L&R) w/o adapters w/J-kit only for rear, resin pad, w/o rotor
Első féktárcsaShimano 160mm front & rear, CenterLock w/CL ring
Első gumiKenda Booster – 29×2.20, DTC compound, 30Tpi, wire, ETRTO 56-622
Első kerékVelomann, 622x25c, pin joint, 32h
Évjárat2023
FogaskoszorúShimano, 12sp, 10-51T
HajtóműShimano, 32T, arms lenghts: 170mm-15″, 175mm-17/19/21″, 52mm CHAINLINE
Hátsó fékShimano MT200KIT assembled set BRMT200KIT(L&R) w/o adapters w/J-kit only for rear, resin pad, w/o rotor
Hátsó féktárcsaShimano 160mm front & rear, CenterLock w/CL ring
Hátsó gumiKenda Booster – 29×2.20, DTC compound, 30Tpi, wire, ETRTO 56-622
Hátsó kerékVelomann, 622x25c, pin joint, 32h
Hátsó váltóShimano Deore 12sp
Kerékméret29″
KormányVelomann, width 720mm, diam.31,8mm, 9° backsweep, DB Alloy 6061-T6
KormánybefogóVelomann +/-7°, 1.1/8 x diam.31.8mm, 80mm-15/17″, 90mm-19/21″
KormánycsapágyFSA #10 steel cups ID diam.44mm w/16.2mm top cover, retained bearings MR013, top & bottom depth 9mm, stack height 22.2mm
Középcsapágyincluded in the cranckset
LáncShimano, 12sp, 122 link
MarkolatT-one T-GP48B, one piece grip, TPR material, 130mm length
NemUniszex
NyeregVelomann, 140mm width, Steel rails black, PVC soft touch
NyeregcsőVelomann, diam.27,2mm, 0mm seatback, lenght: 350mm-15/17/19/21″
NyeregcsőbilincsPromax 339QX diam.31,8mm, CNC & Fine polished surface, hand friendly alloy clamp & lever
VáltóShimano Deore SL-M6100-R 1×12
VáltókarokShimano Deore SL-M6100-R 1×12
VázMAGMA 9 S 29″ alu 2019, 1.1/8″ HT, BSA 68mm, seatpost diam.27,2mm, HDM bottom pull or side-swing, PM 160mm disc lower mounting dropouts BOOST 9x141mm QR, ST w/o V-Brake studs, internal cable routing, sizes 15-17-19-21″
VillaRock Shox Judy Silver TK 29″ Solo Air, 100mm w/poploc remote left, 1.1/8″ Alu HT, 9mm QR axle, 30mm stanchions, magnesium lowers, PM 160mm disc mount, 51mm offset
Súly13,5

Geometria adatok itt: https://bianchi.hu/shop/Bianchi-Magma-9S-Deore-1x12sp-kerekpar/8

A váz: Ami, nem volt annyira szimpi benne, hogy gyorszáras, de legalább boostos (141mm széles hátsóagyat fogad). Nincs ezzel semmi gond, ezen a szinten, csak ha átütős is lenne, akkor már mondhatni egy másik ligába tartozna. De érezni ezt nem igazán lehet, és főleg nem számít azoknak, akik ilyen bicajt vesznek. Geometriája inkább klasszikus sportos, versenyzős, mintsem kirándulós, ami jó, mert így ha valaki tuningolni szeretné versenyekre, akkor van értelme.

Villa: na, ez nagyon meglepett, olyan rohadt jó mozgása van, hogy némelyik a többszörösébe kerülő felső polcos modell is elszégyellheti magát mellette. Szerencsére már kormányról zárható kivitel. Láttam már jobban kézre eső lock kart is, de ezzel sincs semmi gond. Itt is, mint a váznál még gyorszáras megoldással találkozunk 100mm-es szélességben.  Ha álló helyzetben kínzom a rendszert, akkor felfedezhető némi torzulás a villán, de menet közben ez alig érződik valahogy. Talán mert mégis egy XC bicajról beszélünk, nem olyan agresszív gumikkal és tempóval és persze könnyebb helyeken megy vele az ember, szóval nem kell tőle félni, de persze örömtelibb lenne egy boostos átütős villa. De ismételem így is parádésan jó a mozgása.

Fékek: Hibátlan erre a célra, nem tépi ugyan le az ember fejét, de egy ilyen bicajra nem is kell olyan fék. Adagolható és elég erős a feladathoz. Na meg maximálisan megbízható.

A hajtókar: szerencsére már integrált tengelyes Shiamano, 32 es NW tányérral. Teljesen jó volt, tökéletes erre a bicajra.

Váltás: 1×12- es Shimano Deore, már sokszor megírtuk róla hogy ugyan csak egy középkategóriás termék, de a váltás teljesítménye zseniális. Azt a minimális súlytöbbletet leszámítva hozza váltásban, amit a felső polcosak.

Sor: 10-51 MicroSpline rendszerű, elegendően széles tartomány. Nagyon szépen vált.

Kerekek: 25mm széles 32 küllős nem átütős darabok a Velomann-tól, ami a Bianchi saját márkája. Amennyire egy rövid tesztből meg lehet ítélni ezen a szinten ez teljesen jó, de persze léteznek profibbak is. Ha tuningolni akar az ember mindig a keréknél érdemes kezdeni.

Gumik: Kenda Booster 29×2.2, ez egy gyors fél slick gumi, szuper szárazon a döngölt talajon, aszfalton és könnyebb terepeken. Persze a profik a legdurvább versenyen is ettől kisebb tapadású gumikkal mennek, de egy kezdőnek javasolnám, hogy keményebb terepre tegyen fel egy kicsit agresszívabbat és vastagabbat.

Nyereg, nyeregcső, kormány, kormányszár mind a Velomann-tól, semmi extra, de a célra tökéletes.

Lássuk, mit tud a Magma élesben:

Tekerés közben nagyon merev az alu váz, sok energiát nem veszítesz közben az biztos. Meg is lepett, lágyabbra számítottam, ennek ellenére nem pattogós, nem rázós, kimondottan kényelmesnek mondható, persze a nagyobb ütések azért érződnek.  Aszfalton és könnyű terepen a merevségnek és a sima gumiknak köszönhetően nagyon jól tekerhető, de ebben nincs is nagy meglepetés.

Fölfelé is hozta, amit vártam tőle, csak a legmeredekebb mászásoknál ahova kezdők már ritkán tévednek ott kellett kicsit előrébb húzódnom a bicajon a jobb súlypont érdekében, de nagyon segít benne, egyáltalán nem megerőltető a dolog. Ennek ellenére mégis azt gondolom lankásabb mászások az igazi lételeme, mint amilyenek a magyar marathonokat is jellemzik. Itt nagyon kényelmes csak ülsz a helyeden és nyomni kell.

Lefelé, mint már írtam nagyon kellemes meglepetés volt a teleszkóp, ez annyira szépen mozog, hogy javarészt feledteti az alu váz keménységét s tényleg csak a nagyobb ütéseket kapja meg a rider, de azt is tompítva, a kisebbeket valahol elnyeli a teló meg a bringa, nem ráz le magáról. Ez mindenképp nagyon pozitív élmény. Irányíthatóság szempontjából igazi XC bicaj, fordulékony és agilis. Nem mondható trailesnek a geomtria, inkább a klasszikus irányt képviseli. Ennek köszönhetően nem a falon fordulós, bike parkos száguldásokon a legjobb, hanem a szűkebb és lassabb erdei traileken, valamit az erdei autó utakon. Tehát amivel amúgy kishazánkban jellemzően találkozik egy XC-s. De mivel azt ígértem feszegetjük a határait, ha már ez a meló, így megkínáltuk egy kis hazaival és felvittük a Kanada trailre is. Nem jött zavarba igazán, persze nem egy hard enduro, tehát nem ez a lételeme, de biztonságosan lejöttem vele mindenhol. Igaz egy ballonosabb és mintásabb guminak azért itt már örültem volna, és mondjuk egy droppernek is, de akkor meg hol marad a kihívás ugye????

Ajánlás:

Mondanom sem kell, nem a profi versenyzőknek készült ez bringa, viszont kiváló azoknak, akik most kóstolnak bele a sportba és egy olyan bringát szeretnének, ami egyrészt megfizethető, másrészt alkalmas már arra is, hogy időnként elinduljanak vele egy-egy versenyen és persze edzenek rá rendszeresen. Ennyit nevetve ki fog bírni ez a bicaj. De kiváló lehet azoknak is, akik csak kirándulni gravelezni akarnak és csak néha mennek vele komolyabb terepre.

A bringa ára jelenleg 499000ft. Keresd a hazai Bianchi partnerüzletekben!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like