Fenix BC26R lámpa teszt

Nemcsak télen kell a jó lámpa, jönnek a nyári esték és kényelmesen nyomhatók a night ride-ok, csak egy jó lámpa kell hozzá. A Kronium.hu-nak köszönhetően eljutott hozzánk a Fenix BC26R bringalámpa tesztelésre.  Eddig csak hírből ismertem a márkát, de sok jót hallottam róla, úgyhogy nagy érdeklődéssel vetettem magam a feladatba. Valahogy ez a lámpa kérdés mindig is érdekelt.

Technikai adatok:

A BC26R Luminus SST-40 ledje 5500-6500 K színhőmérsékletű, azaz viszonylag fehér, hideg fényű, de nem durván, mondhatni pont jó. 

1600 lumen a max.  fényárama, amivel 169 m távolságra világít, miközben lencséje 100°-os szögben szórja a fényt.

4 folyamatos és egy villogó üzemmóddal rendelkezik. 

A gyártó által megadott üzemidők: (a gyakorlatiról lejjebb olvashatsz)

1600 lumen 3,5 óra 

600 lumen 9,5 óra

200 lumen 18 óra

50 lumen 65 óra

villogó (pulzáló, fényáram 50 és 600 lumen között).

Természetesen van benne túlmelegedés ellen védő elektronika, ami 60 C° felett automatikusan lejjebb veszi a teljesítményt.

A lámpa memória funkciója ügyesen megjegyzi, hogy melyik módban kapcsoltad le és visszakapcsolásnál magától oda kapcsol (kivéve a villogó üzemmódot).

Súlya: 155 g

Már a csomagolása is egész igényes, nem mondom, hogy svájci óra szintű, de nem is gagyi, ami azért nagyon bíztató. A kis doboz a lámpa mellett még tartalmaz egy USB-C kábelt, egy tartalék elemfedél tömítést, a kormánykonzolt és egy használati utasítást is, amin mondjuk pont nincs magyar felirat, de ezt külön azért mellékelik hozzá a vásárlásnál.

A lámpa alapból tartalmazza a cserélhető, 5000 mAh kapacitású 21700-as akkut, amit kiszerelés nélkül lehet tölteni az USB-C csatlakozón keresztül, használható 18650-es aksival is, de ahhoz vásárolni kell egy olcsó kis átalakítót. A lámpatest egésze repülőgép ipari alumíniumból készül, erős és kimondottan igényes, abszolút minőségi érzetet nyújt. Ennek megfelelően ki is bír elvileg egy másfél méteres zuhanást is illetve akár 2 m mélyre is merülhetünk vele anélkül, hogy beázna, IP68-as szabvány. De azért, ha úszni akarsz vele, előtte kétszer is ellenőrizd, hogy a töltés csatlakozó gumi fedele megfelelően a helyén legyen. Ez amúgy praktikusan az alján helyezkedik el. Mellesleg van egy ilyen GoPro konzolra rögzíthető adapter is hozzá, ha valakinek ez szebb vagy praktikusabb.

A bilincs külön is megérdemel pár szót. Elképesztően igényes darab, sosem láttam még ilyen precízen kidolgozott, kecses és finoman működő műanyag konzolt. Komolyan, ez pro. Viszont csak 32 mm-ig jó, azaz a 35-ös kormányokra nem, vagy csak valahol a vékonyabb részén lehet rögzíteni. Ami viszont megoldható, mivel a konzolon a lámpa szöge oldal irányban, apró fokozatokban elforgatható, így jól be lehet állítani, hogy hova világítson, akkor is, ha nem középen van, vagy ferdén van.  Szerencsére a konzol nem csak szép, de stabil is és ránézésre jó minőség, erős, tartós darabnak ígérkezik. Ha a konzol a helyén onnan a lámpa egy csinos kis kallantyú lenyomásával, egy mozdulattal leszedhető és akár zseblámpaként is használható. Jó fogása van hozzá, nem kompromisszumos megoldás így sem. A visszahelyezés pedig csak egy gyors rácsúsztatás a vezető sín segítségével. 

De lássuk milyen az éjszakában:

Kezdjük a kötözködéssel. Én hiányoltam, hogy nincs olyan konzol hozzá alapból a dobozban, amivel sisakra lehetne rögzíteni. Szerencsére külön azért beszerezhető és nem is drága. Ez a sportos, erdei használatnál előnyösebb tud lenni, mellesleg ezzel a konzollal lehet a laposabb országúti kormányokra is rögzíteni. A sisak konzol már csak azért is hiányzik, mert a fénye lehetne egy picivel szórtabb is. Jut ugyan a perifériára is a 100 fokos szórású lencsének köszönhetően, de kevesebb, mint középre, és ha a kormányon van a lámpa, akkor nagyon éles kanyarokban, szűk részeken előfordulhat, hogy nem pont oda világít, ahova fordulunk. Ez egy sima egyszerű erdei úton és városban egyáltalán nem gond, csak az extrémebb, kimondottan éles kanyarokkal megáldott traileken. Ha a fejen van, akkor azzal alapból oda fordulunk ugye, ahova tartunk, és jól belátjuk a kanyart, ezzel így kevésbé. Nem katasztrófa, de úgy jobb lenne, vagy ha még jobban szórna, az is segíthetne ebben kicsit. Persze az emberek többsége nem megy ilyen trailekre éjszaka, így ez keveseknek fontos, akinek meg mégis kell az végül is be tudja szerezni külön.

Minden másban viszont nagyon szuper a Fenix.  Fényárama bőven elegendő a sportos, tempós terep vagy road használathoz is. Az előbb említett kicsit fókuszáltabb fényáramnak köszönhetően, a fény középpontjában nagyon erős és tényleg brutál messzire világít. Mondhatni már feleslegesen messze, de ez nem baj, sőt nagyobb sebességnél hatalmas biztonságérzetet ad! Amit ez megvilágít, az meg van, világítva kérem. A fényáramra tényleg nem lehet panasz.

Az üzemidő is rendben van, ugyan a hivatalosan írt 3,5 órát azért nálam nem hozta a gyakorlatban, inkább csak 3 órát bírt, de ez még mindig igazán szép teljesítmény, azt gondolom. Mikor merül, elkezdi folyamatosan csökkenteni a fényáramot, hogy ne maradj ott az éjszakában vakon. Ha hosszabbat akarsz menni, érdemes beszerezni egy másik aksit hozzá és cserélni a ride közben, ha kell.  Illetve ha a mászásoknál nem 1600, hanem csak 600 lument használunk, akkor azzal is sokat lehet nyújtani az üzemidőn. A kapcsolgatása úgyis pofonegyszerű, csak egy pillanatra meg kell nyomni a gombot a tetején. A városi ridereknek meg aztán akár napokig vagy hetekig is elég lehet egy töltéssel, hisz jó érzésű bringás ott nem vagánykodik 1600 lumennel, sőt, ha van rendes közvilágítás, akkor inkább csak a villogó fénnyel. A töltöttségről egyébként a kapcsolóba rejtett led ad elég jó visszajelzést 25%-os lépésekben, folyamatos zöld, villogó zöld, piros és végül villogó piros az utolsó 25% kapacitás elérésénél. 

A töltés nálam kicsivel 4 óra fölött volt, de gondolom ez a töltő teljesítményétől is függ.

Hűtése, hő leadása kimondottan jó, még szoba hőmérsékleten álló helyzetben sem hevült túl igazán, így nem is nagyon, vagy csak hosszú idő után aktiválta magát a hő védő automatika. Ez az 1600 lumen optimális ilyen szempontból. Vannak lámpák, amik ugyan erősebbek, de ott már akkora a hőtermelés, hogy pár perc után túlhevülnek és leszabályoznak, hacsak nincs kimondottan hideg környezetben és/vagy komoly menetszél. Úgy meg hiába a nagyobb fényáram, ha nem lehet használni!

Összegzés, ajánlás:

A Fenix BC26R egy igazán szuper és csinos bicajos lámpa, külseje és ügyes konzolja révén, a legsportosabb bicajokon sem fog nyomin mutatni, így az erre érzékenyek is megnyugodhatnak. Erős fényének köszönhetően egyaránt alkalmas városi használatra és sportos terephasználatra is. Bár szigorú voltam és apróságokba belekötve írtam miben lehetne még jobb kicsivel, de ennek ellenére ez egy nagyon jó lámpa, simán alkalmas éjszakai versenyekre is (sisak konzollal, vagy fejlámpával pláne). Akinek igényes, szép és ilyen igazi mindenes lámpa kell, annak a Fenix BC26R tökéletes lesz.

Aktuális árát itt találod: Tölthető kerékpárlámpa Fenix BC26R (kronium.hu)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like