Az új Maxxis Forekaster 29×2.4 WT EXO-t teszteltük.

Sokunk kedvencévé vált az elmúlt évek során a Maxxis Forekaster, ami az egyik legsokoldalúbb gumi amit az utóbbi időkben piacra dobtak. Bár emlékszem első ránézésre semmi jót nem néztem ki belőle, de aztán kiderült, hogy egy nagyon szuper mindenes XC-Trail gumi, sőt kicsit attól is több. Tavaly ezt egy kicsit újragondolták és áttervezték a Maxxisnál. Azóta találgatjuk, hogy ez vajon jót tett neki vagy sem. De most végre eljött a pillanat és jól kipróbáljuk őket elől hátul.

Az új Forecaster három méretben (2.25, 2.4 és 2.6colos) méretben valamint kétféle gumi keverékkel a keményebb dual Compound és 3C-s Maxterra verziókban érhető el és létezik belőle EXO+ verzió is. De nem mindegyik méretet gyártják, nem minden keverékkel és oldalfallal, és sajnos ebből nem is mind kapható kishazánkban. Sőt igazából jelenleg csak ez az egy féle érhető el!

Felszerelése könnyű, minimális erőlködéssel szerszám nélküli is felmegy, majd simán pumpával fel lehet fújni, sőt én löttyöt sem raktam bele és úgy használtam pár hetet és nem volt nyomás vesztés egy defektig. De azért ezeket el is vártam tőle.

Ami kicsit fáj: Az új Forekaster 940gramm, gyakorlatilag 200 grammal több, mint az első szériás verzió 741g körüli súlya. Ez nem kevés, de van rá magyarázat…!!! Nem mentegetni akarom őket, hisz én igazán szeretem a könnyű papucsokat, de a magyarázat az, hogy az új Forekaster egy másik kategória lett gyakorlatilag.  Szélesebb is lett és nem csak papíron (a régi 2.35 volt, de a gyakorlatban nagyobb a különbség köztük) Az új oldalfala érezhetően vastagabb, merevebb és erősebb. Míg a régi egy épp csak erősített XC gumi oldalfalával rendelkezett ez most inkább az erősebb trail, light enduro szintet hozza, érzésre már majdnem EXO+, nagyon erősnek tűnik. Nem is volt vele semmi gondom a teszt során. Mintázata sűrűbb lett, főleg az oldalán és kicsit nagyobb, magasabb pogácsák is vannak rajta, ezek mind olyan tényezők, amik kérik a grammokat. Ettől persze a tény nem változik, ez már nem az az egész könnyű XC/marathon-light trail gumi, amit megismertünk és megszerettünk pár éve, hanem sokkal inkább a durvább vonalon mozog. Míg a régi tényleg jó volt még egy XC versenyen is, ha szükség volt egy agresszívabb gumira, de kis kompromisszummal indultam vele, és nyertem a korosztályom Mecsek endurón is. Addig ez az új már egyértelműen nagyobb tapadást biztosít és sokkal inkább a kemény trail és light enduro vonalakon mozog. Emiatt nem is tudom mennyire jó ötlet ezt a gumit a régi verzióhoz hasonlítani, de próbáltam kicsit ahhoz is meg az új kategóriájába lévőkhöz is.

Lássuk, mit tud talajon:

A mintázata továbbra is a gyorsabbak közé tartozik, még aszfalton is egész szuperül gurul. Jobban, mint vártam.  Meredek, laza talajú mászásokon is hibátlan, igazából mindegy neki milyen talajba kapaszkodik, csak nyomni kell, a gumi tartani fog. Csillagos ötös fölfelé. Persze a súly érződik, de hát, mint tudjuk, a fizikát nem lehet + ba…i.

Ugyanakkor a vastagabb gumi, erősebb oldalfal és jobb mintázat miatt, sokkal jobb a tapadás lefelé, nagyobb tempót és komolyabb manővereket lehet vele végrehajtani. Itt nagyon kijön, hogy ez már más gumi, ez már sokkal több, mint a régi. Persze nem egy Minion DH most sem, nem is ahelyett tervezték, de szerencsére cserébe sokkal jobban is gurul, úgy, hogy azért mégis kimondottan jól tart döngölt és lazább talajon is. Tehát a mindenes jellege megmaradt, ami az elődjének is volt, csak épp kicsit nagyobb igénybevételhez optimalizálva mások számára lett allrounder és kevésbé a tekerős vonalra hangolva. 

Mint írtam a mintázata sűrűbb lett, ezért logikusan merült fel a kérdés, hogy ez mennyire rontja majd a sártűrő képességét? Szerencsémre a május közepi özönvíz során és után sikerült alaposan letesztelni ezt az oldalát is. És egészen meglepett, hogy nem rosszabb lett, hanem inkább jobb. Köszönhetően elsősorban a nagyon megerősített oldalmintázatnak. Szuper jól működött nyálkás talajon is meg mocsok nagy sárban is. Mintázata továbbra is jól tisztul. Persze nem kimondottan sárgumi, de a kategóriájában nagyon jó.

Szárazon meg, ha lehet még ettől is nagyobbat fejlődött a Forekaster. Egyértelműen jobb lett a tapadás és a kontrol, mint a réginek volt. Féktávokon is kimondottan jó, kanyarokban pedig még annál is jobb, itt fejlődött legtöbbet, a már említett sokkal erősebb oldalmintázatnak köszönhetően.  Azért így is volt, hogy szándékom ellenére megcsúsztam, egy nedves, köves, gyökeres és rézsűs helyen. De nagyon kontrolálható volt ilyenkor is, mármint össze lehetett szedni a bicajt és visszanyerni a tapadást anélkül, hogy erre talaj/test kontakttal rásegítettem volna.  Szeretem, ha egy gumi nem kiugrik alólam, ha elfogy, hanem megvan ez a fokozatosság és van esély menteni. Ez abszolút ilyen, és emiatt elég jól lehet bízni benne.

Ajánlás:

A Forekaster továbbra is egy szuper jó gumi, sőt jobb, mint volt csak épp mások kedvence lesz. Tökéletes választás azoknak, akik igazi trail bringások, tekernek is még sokat, de azért a lejtő van fókuszban.  A gumi gyors, élmény vele bringázni, nincs olyan érzésed, mintha gyurmában tekernél egy fogaskerékkel, ugyanakkor mégis elegendő tapadást biztosít a kategóriájában minden helyzetben.  Simán be lehet vele vállalni egy-egy komolyabb dolgot, akár egy enduro versenyt is. Nem mondom, hogy nincs olyan gumi, ami egy durvább pályán nem jelent pár mp előnyt, de ez sem fog szégyenbe hozni, sőt egy gyorsabb tekerősebb pályán lehet, hogy ezzel jársz jobban.  És persze kimondottan hasznos az olyan bringásoknak, akik nem szeretnek gumit cserélgetni, hanem amíg használható azt az egyet nyúzzák, mindig minden körülmény közt. Viszont az XC /marathon versenyzésre ez a súly már sok, onnan búcsúzik a típus.  

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like