Rudy Project Skudo sisak teszt

A Skudo alapból egy Gravel sisaknak kikiáltott modell. Bár szerintem ezt az infót nyugodtan figyelmen kívül hagyhatjuk. Mondjuk inkább igazi all rounder-nek. A Skudo pont annyira jó road-ra, mint montira és persze valóban kiváló gravelezni is. Nincs totál kihegyezve semelyik vonalra, de mindenhol megállja a helyét a maga 249g (mért adat, S-M méretben) súlyával és remek szellőző képességével.  Megjelenése, egyszerre modern és retro is kicsit, vannak benne klasszikus elemek, de valahogy úgy újragondolva, hogy modern is legyen. Mindenesetre szép letisztult forma. Színei egyszerűek, de szépek, jelenleg 5 verzióban érhető el.

A technikai részletei:

héjszerkezet: dupla InMold
tömeg: 250 gramm (S-M), 270 gramm (L)
méretek: S-M (55-58 cm), L (59-61 cm)
szabványok: CE/EN 1078, CPSC 12.03
szellőzőnyílások: 23 darab
tarkórögzítés: RSR11 S
szivacsozás: bogárhálós

  • a tarkórögzítés függőlegesen is állítható
  • Airframe homlokszivacsozás
  • 180°-ban látható fényvisszaverős elem tarkónál
  • Ergo Divider állheveder összekötő
  • szivacsozása kivehető, mosható és cserélhető

A Skudo is dupla InMold technológiával készült, ami  a gyakorlatban annyit tesz, hogy a megszokott inmold technológiát az olaszok tovább fejlesztették, és egyrészt közvetlen az EPS habba van injektálva a polikarbonát héj, másrészt nem a klasszikus felülről-alulról két darabbal befedjük a habot megoldást használják, hanem a két darab egymásba csatlakozik (mint két lego) amitől még erősebb egységet alkotnak, valamint a két rész pozícionálása kicsit el van forgatva, így még nagyobb területet fed le.

A szellőzése egyszerűen szuper! A 23 szellőző nyílás, valamint az Air Frame Band rendszerük biztosítja a brutál szellőzést. Ez utóbbi egy perforált pánt rendszer, így a homlokunkkal szorosan illeszkedő szivacsok is folyamatosan hűtve vannak és száradnak. Nekem ez nagyon bevált, szellősebb és szárazabb a gyakorlatban is tőle a sisak.  Nem tudom azoknál mennyi pluszt ad, akik jobban izzadnak, de nálam nagyon érezhető ez az extra.

A kényelmére sem lehet panasz, az RSR11 es tarkóállítóval könnyen és gyorsan a fejünkre állíthatjuk, és természetesen a függőleges irányú beállításra is van lehetőség. Ez elsőre lehet nem tűnik olyan fontosnak, de igazából baromi sokat segít a maximális kényelem és a stabilitás összhangjának elérésében, szóval ezzel érdemes kísérletezni kicsit mert bár mindenhogy jó, de érződik egy egy pici állítás is, aztán többet úgysem kell vele foglalkozni.

A  belső forma nekem nagyon bejött, nem az a totál rásimulós, mintha ráöntötték volna típus, inkább az a precizen kitalált, de csak bizonyos pontokon érintkező típus, ami a kényelmet minimálisan sem rontja, sőt. Viszont tovább javítja az amúgy is szuper szellőzést. Használat közben is kényelmes marad, nem kezd el nyomni vagy szorítani, de tökéletesen stabil. Szemüveggel nem ütközik, jól ki van találva a forma. Profi.

A láthatóság érdekben a tarkó részen több fényvisszaverőt is kapott, ami hátulról és oldalról kb. 180 fokos szögben biztosít jó láthatóságot.

Az állhevederek itt is a már a Rudy Project-től megszokott „mintha nekem készült volna” érzést adják. Pont jó helyen van, bár állítható, de semmi szükség rá, a gyári beállítással olyan észrevétlenül simul az ember fejemre, minta nem is lenne, észre sem lehet venni. Azt hiszem ez így mindent elárul a kényelméről.

Amit fontosnak tartok kiemelni, hogy minden része cserélhető, külön beszerezhető, nem csak a fejet körül ölelő heveder rendszer, de a az állheveder is és természetesen a szivacsozás is. Ez utóbbi kettő ennek okán kényelmesen mosható is. Aki sokat használja, annak ezek nagyon fontosak.

Hogy kinek ajánlanám? A sportosabb road felhasználóktól a gravelen át a XCO és Marathon MTB-ig mindenhova, még városban vagy túrázni is kimondottan vagány forma. Kiváló választás, ha nem akarsz minden szakágra külön sisakot, de mégis jót akarsz, ami nem kompromisszum sem teljesítményben sem kinézetben és persze súlyban sem.

Ára szerintem egész kedvező, jelenleg 39900ft, nem kapott felárat a gravel sisak címke miatt szerencsére.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like