A mindent elnyelő Mondraker Crafty RR E-bike teszt. És egy kis nyereményjáték

A Radwelt MichiKnopf kerékpárüzlet, egyben Mondraker forgalmazó jóvoltából egy igazi nehézbombázó E-Enduró, a Crafty RR kerül terítékre. Ezt is a Wexl Trailen nyúztuk egyszerre másik 3 bringával, így legalább egymáshoz is lehetett kicsit hasonlítani őket. Bár ezt a bicajt elég nehéz bármihez, mert egyedülállóan, gyakorlatilag mindent elnyel.

Mivel egy egész napos menet várt rá, így ECO üzemmódban indult a nap és azt gondoltam így is megy majd végig, hogy bírja, de aztán kicsi máshogy alakult, erre majd visszatérek, okozott némi meglepetést.

Vegyük át gyorsan a konfigurációt:

Váz: 6061-es alumínium 150 mm rugóúttal, a Mondraker saját fejlesztésű Zero Suspension rendszerével mozog alattad. Az akksija full integrált nem kiszedhető, 29-es kerekekhez, boostos agyakkal természetesen.

Rásegítés: Bosch Performance Line CX 4. generációs motor 85nm nyomatékkal 750 Wh akksikapacitással. Nagyon jó a nyomaték rásegítés, szép finoman adja rá az erőt, adagolható marad vele a nyomaték, jól dolgoztak a mérnökeik. A vezérlőjét én nem szeretem annyira, de csak mert kicsit sérülékenynek tartom, amúgy elég jól kézre áll, könnyű kezelni a nagyméretű gombokat.

Kiejlző: Bosch Kiox 300, mindent is mutat!

Villa: Fox 38 Float Grip2, Nagy és kis sebesség kompresszió állítással. Hibátlan cucc, mindig kisegít.

Tag: Fox Float-X LV Factory Kashima, 205x65mm lock-olható, de nincs rá szükség.

Fékek: Sram Code R 4 dugattyús 203-as tárcsákkal. Nagyon elégedett voltam velük. Adagolható és megfelelő fékerő.

Váltás: Sram GX Eagle

Sor: Sram XG 1230 11-50, 12 sebességes

Lánc: NX Eagle

Kerekek: Mavic E-Deemax 30mm belső szélességgel, amennyire ennyiből meg lehet ítélni, merev és erősnek is tűnik.

Gumik: Maxxis Minion DHF és DHR 3C Max Terra EXO+ 2.6”, tökéletes választás, nagyon jól tart

Kormány: OnOff Sulfur 1.0, 800mm, kell is rá ekkora, de az átmérő lehetne 35-ös a 31,8 helyett. Ezzel sincs gond, de jobban passzolna hozzá a nagyobb.

Kormányszár: OnOff Sulfur FG 30mm hosszú

Nyereg: Fizik Terra Aidon X5, 145mm, végre egy egész jó Fizik nyereg

Nyeregcső: Fox Transfer 150mm, ezt mindig is szerettem, magáért beszél

A bicaj súlya 25,5 kg, ami átlagosnak mondható, nem mintha sokat számítana itt +/-1kg

Az aszfaltos könnyű emelkedőn hozta, amit várhatunk tőle, kikapcsolt motorral lassú, viszont nem is érződött falba állósnak, de azért nem így fogod szeretni az tuti. Viszont már ECO rásegítéssel is nagyon megy, a leggyorsabb analóg bicajosnak sem volt esélye ellene.

Hamar igazi terepre értünk, ahol jól jött a fully. A bringa itt él igazán, nincs semmi dolgod vele csak szép egyenletesen tekerni és kormányozni, tökéletesen követi az utasításaid. Felesleges pogózás nem tapasztalható, nem mintha egy ilyen bringánál ez számítana. Ami fontosabb, hogy nincs semmi chopper feeling, nagyon jó pozícióban kényelmesen ül rajta az ember, így fel sem tűnik semmi kihívás. Még szerencse, hogy az uphill izgalmas, kanyargós ösvény volt, másképp még unalmas is lett volna????. A motor nyomaték adagolása nagyon finom, csaknem tökéletes analóg feeling, más bringákban is nagyon szerettem a Boschnak ez a motorját. Hihetetlen könnyű és főleg élvezetes vele a felfelé.

Jöhet a lefelé, ennek a bringának mégis csak ez az igazi lételeme, elvileg. Aztán kiderült, hogy a gyakorlatban is, csak épp nem ez a pálya, úgy értem ez ettől többre hivatott. Úgy megy át mindenen és simítja ki a talaj felől érkező legnagyobb ütést is, mintha semmi nem történt volna. Elrontott ugrató, érkező csúcsába csapódás, fatuskó, vagy gyökér egyik sem számít. Épp csak annyit érezni belőle, hogy ok, valami van a kerék alatt, de ütés, fájdalom, vagy nagy terhelés nem éri a testet és utána a tagra nézve látszik, hogy maradt még benne tartalék bőven. Bár papíron csak 150 mm-t mozog, de szinte végtelennek tűnik, baromi jól osztja be az útját.

Féktávokon is nagyon jól viselkedett, nem éreztem, hogy felkeményedne, elpattogna, pedig belsős gumikkal mentem a szokásosnál kicsit nagyobb nyomáson. Geometriája annyira tökéletes, hogy nem is kezd el bíbelődni vele az ember, ráülsz és jó. Kanyarokban is zseniális volt, főleg ezeken az épített, nagy döntött íveken, olyan stabilan és biztosan lehetett nyomon tartani, hogy egészen új érzések születtek bennem. Rá kell terhelni az elejére és hagyni, hogy a hátulja kicsit szabadabb legyen, ettől nagyon szépen, kontrollálhatóan elkezd finoman sodródni, ami nagyon nagy élmény.

Ezt a bicajt nagyon meg kell rakni, hogy kihasználja az ember teljesen. De az benne a jó, hogy ettől függetlenül akkor is nagyon élvezetes, ha ilyen pálya és/vagy tudás nem áll rendelkezésünkre. Nem volt még korábban szerencsém Mondrakerhez, így nem is tudtam mire ez a nagy rajongás körülötte, de így már értem. Tényleg szuper a rendszer.

Még pár szó a hatótávról, sajna most sokat nem tudtuk tesztelni a gépet, egy napunk volt rá. Ahogy fentebb írtam nagyon beosztósra vettük vele a tempót és ECO-ban ment nagyrészt. Így az első felmenetel 8-9% volt, ami kicsit gyorsabb fogyásnak tűnt a kelleténél, de valószínűleg a reggeli hideg tett be neki. Aztán ez a fogyasztás szinte lefeleződött és a nap végére még mindig bőven 60% felett voltunk, így elkezdtünk pörögni és Turbóra kapcsolni, sőt vontatni egymást, ahol az lehetséges volt. Egy 25 km-es 1219 m szintes nap után – amiben mondom, még vontatás is volt – még az akksi felét sem tudtuk kihasználni, ami elég ígéretes a Bosch 4. generációs motorjától.

Összefoglalva egy fantasztikus bringa, ami mindenhol fülig érő mosolyt csal a rider arcára. Rengeteg tartalék van benne, így komoly tempó és tudás kell hozzá, hogy ezt mind ki is tudd használni, főleg a nagyobb tempót és a durva dolgokat szereti. Szűkebb, trailesebb helyeken sem rossz, de érződik, hogy a keményebb tempóhoz és pályához optimalizálták.

Kinek lehet ajánlani? Mindenkinek. Ugyanúgy jó a kezdőbb élmény keresőknek, vagy akik szeretik túlbiztosítani magukat, mint a profi ridereknek, ez egy igazi verseny technika. Mindenféle kompromisszum nélkül segít a legdurvább helyeken is. Kicsit addiktív, mert akkora élmény vele minden irány, hogy aztán nehéz rá nemet mondani, de hát ez legyen a legnagyobb baj.

A forgalmazó készleten lévő Mondraker Crafty modelljeit itt találod.

Magyar nyelvű vevőszolgálat: https://radwelt.co.at/hu/

És még valami! Ha az alábbi bejegyzés hozzászólásaihoz feltöltesz egy enduro témájú saját képet és megírod, hogy melyik színt vinnéd ha nyernél, tiéd lehet az 5 db Mondraker mez egyike: https://www.facebook.com/photo/?fbid=222749326931130&set=a.179920464547350

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like