A bikepacking és a gravel napjaink egyik legdinamikusabban fejlődő kerékpáros iránya lett. Egyre többeket vonz ez a minimalista, de nagyon szabad életérzés. Mikor csak a legszükségesebb holmid viszed magaddal, így a kerékpározás könnyedsége még nem vésze el, mégis önellátóan elveszhetsz a vadonban. A táskák ilyenkor közvetlen a bicajra rögzülnek, többnyire nincs szükség csomagtartókra vagy speciális kerékpárra. A meglévő montink vagy gravel bringánk tökéletesen megfelel. A sok kis táska előnye, hogy az épp aktuális túrára szükséges holmik mennyiségétől függően, választhatunk, épp mennyi és melyik táskát szereljük fel. Ezzel súlyt is nyernünk, illetve megmarad a kerékpár kezelhetősége, könnyedsége.
A Geosmina spanyol országból indult útjára, de mára szinte a világ minden részén elérhető. A céljuk egy jó ár/érték arányú brand megteremtése volt, ami azt gondolom mostanra sikerült is nekik. Az idei évre a teljes Geosmina paletta totálisan megújult, új design és új anyagok. Egy nagyon erős, egy rétegű, viszonylag merev 600D Nylon anyagból készül. Minden típus, víztaszító PU bevonattal, aminek a vízhatlanság mellett további előnye, hogy pillanatok alatt megszárad. Varrások magas frekvenciás hegesztési technológiával zártak, jelentsen ez bármit is, a lényeg hogy szépek és teljesen vízhatlanok a varrások és a cipzárak is, amik a YKK-tól érkeznek. Nagyon jól néznek ki és könnyen egy kézzel kezelhetőek.
Az új anyag azon kívül, hogy jól néz ki, sokkal praktikusabb a korábbi modelleken használtakhoz képest. Jobb a tartása, akkor is, ha esetleg nincs fullra pakolva. Nem lóg, hanem stabilan tartja a formáját és ezáltal a cuccokat is benne. Ez elsőre lehet nem tűnik annyira fontosnak pedig az. Na meg ettől lesz az egészek egy ilyen minőségi és elpusztíthatatlanság érzete.
Első ránézésre is masszív strapabíró az egész szett, abszolút a minőséget sugározza magából, látványra és tapintásra is. Gyönyörű a kidolgozás minden részlete, a varrások és a ragasztások is. A kis táskák kialakításán érezni, hogy minden esetben a felhasználói tapasztalatok alapján a lehető legpraktikusabban lettek megoldva.
Lássuk őket egyesével
A nyeregtáska két méretben 10 és 15 literes verzióban is elérhető. Belsejében egyetlen nagy tér van, ide érdemes pakolni a legnagyobb dolgainkat pl a hálózsákot. A nyeregvázcsőhöz két baromi erős tépőzárral lehet rögzíteni, jó stabilan és szerencsére úgy hogy nem zavarja a tekerést, nem súrlódik a combhoz közben. Ebben persze a megfelelően karcsúsított formának is fontos szerepe van. Ezen kívül két erős csattal rögzül még a nyereg sínekhez, melyekkel egyidejűleg nem csak stabilizálni, de szűkíteni is tudjuk a táskát. Természetesen található rajta fényvisszaverős rész is illetve egy gumis zsinórháló a tetején, ahova egy mozdulattal begyűrhetjük a feleslegessé vált meleg ruhánk mondjuk.
Menet közben megfelelően stabil volt, minden helyzetben és tényleg alig venni észre, hogy rajta van a bringán, minimális a test kontaktus vele. De ha montival mennék és ennek megfelelően kemény terepen, akkor a nyeregtáska az amit kihagynék, ha valamit nem kell mert ez az egyetlen, ami kicsit zavaró tudott lenni a nyereg mögé helyezkedés során. De együtt lehet vele élni, csak ha valami maradna, akkor ez. Viszont gravel bicajjal vagy montival, de graveles nyomvonalon meg pont ez az egyik legpraktikusabb táska.
Felszerelése kb. 1 perc
Ára 40900ft (10l) és 46900ft (15l)
A váztáska három méretben (5, 3 és 1.5literes) és két formában is kapható, attól függően, hogy montira vagy gravelbicajra kell. Jár hozzá egy csomó tépőzár, amit aztán szabadon választhatunk, hova és hogy rögzítjük, de a végeredmény atom stabil akkor is, ha nem használjuk fel mindet. A táska belsejében van egy merevítő keret, ami elválasztja a táskát középen, hosszában. Így a cuccok is szeparáltabbak illetve kevésbé mocorognak. Az elválasztó rész még további tároló zsebeket is rejt. Ezek segítségével nagyon jól lehet rendezni az apróbb dolgokat anélkül, hogy minden összekeveredne.
Menet közben semmi mocorgás, teljesen stabil és egyáltalán nincs útban semmilyen helyzetben, max ha meg akarod emelni a bicajt. Ha csak „egy táskás” túrára mennék, én ezt vinném magammal.
Felszerelése kb. 1 perc
Ára: 26.900.- 33.900ft-ig mérettől és típustól függően
Kormány táska: Ebből is két méret illetve van, de egyidejűleg a forma is változik, a kisebb, amit én próbáltam az 3,5 literes. Egy nagy rekeszből áll, illetve belül van egy pici cipzáras tároló, kb. pénztárca méretben. A nagy nyílása feltekerhetően záródik légmentesen. Ezen is található egy gumis-kötélháló, ami alá be lehet gyűrni a ruháinkat.
Rögzítése erős tépőzárakkal oldható meg és ez is 1-2 perc alatt megoldható.
Maga a táska stabil, nem mocorog, a bene lévő cuccokat meg a feszes feltekeréssel, szűkítéssel stabilizálhatjuk.
A kormányon elég jól el lehet férni tőle. Montin teljesen hibátlan. Gravelen, ha a fékkart fogod, akkor szintén, ha bent fognál országútis stílusban, akkor kicsit útban van.
Ára 20.900ft
A nagyobb verzió kimondottan hosszú távú túrázásra lett tervezve. Van egy saját tartó rendszere a stabilitás és az optimális elhelyezkedés érdekében. Térfogata 15 liter, így ebbe már tényleg rengeteg cucc belefér, akár egy sátor is.
Villa táska konzollal: Ez egy 5.5 literes táska, amit a villa külső oldalára kell rögzíteni. Van egy saját konzolja, ami segít fixen a helyén tartani a táskát. Először ezt kell felapplikálni a villára. Ha van erre a célra furat a villán, akkor könnyű dolgunk van, mint egy kulacstartót két csavarral rögzítjük. De ha nincs, akkor bilincsek segítségével lehet megoldani. Az csavarozós esetben ez max. 5 perc, míg a bilincsessel azért el lehet tökölni 15-20 percet, ha ügyeskedni kell valamiért. De utána a táskát a konzolokról pár másodperc leszedni.
A belseje egy rekeszes, és feltekerősen záródik. Könnyű benne pakolni és ez az 5 liter még pont akkora, hogy nem agyon vesztesz el benne semmit. De mégis nagyon sok cuccot bele lehet már préselni.
Egyáltalán nincs útban tekerés közben, nekem nagyon bejött ez az elhelyezés .
A táska ára: 19590ft
Bolt On felsőcső táska: Két méretben 0.6 és 1 literes verzióban is elérhető. Rakható előre és hátra a nyeregcsőhöz is, de az utóbbi helyen, azért ha zárt térdekkel tekersz, akkor súrolni fog tekerés közben kicsit. Elől kevésbé és inkább csak kiállva találkozhat vele a térded finoman. Viszont ez egy nagyon praktikus kis cucc. A sok kis cucc, amit viszünk magunkkal, az pont belefér, mint pl, mobil, akubank, energiaszeletek, ilyesmik. Van rajta egy kábel kivezetés, ha menet közben tölteni szeretnél valamit a kormányon.
Nagyon könnyen nyitható a vízálló cipzár, így ha valamire szükség van, gyorsan egy mozdulattal elő tudjuk az venni belőle. A belsejében pedig van egy kivehető keret, ami merevíti is illetve kettéválasztja táskát, hogy ne zötykölődjenek benne a cuccok. A rögzítése két csavaros, ha van erre kialakított szem a vázon, ha nincs, akkor marad a heveder, amiből viszont két szett is jár hozzá, gondoltak a nagyobb átmérőjű karbon vázakra és a karcsúbb acél vagy titán csövekre is. A feliratai pedig természetesen fényvisszaverősek.
Felszerelése kb. 1 perc
Ára 19.090ft
Stem Pouch 0,5 literes táska a kormányszár mellé. Ez egy másik nagyon praktikus cucc, ha kell egy kulacs is belehelyezhető, de bármi mást is tehetsz bele. Az oldalán még egy hálós mini tároló is van.
Könnyedén egy kézzel nyitható vagy zárható menet közben is. Az oldalfala habszivacs merevítéssel van ellátva, ami egyúttal szigetelésként is funkcionál. Természetesen ez is fényvisszaverős feliratot kapott.
Egyáltalán nincs útban és nagyon praktikusnak találtam ezt is. Kicsi, de kellenek ilyenek is hogy az ember rendezni tudja az apró cuccait is.
Felszerelése pár másodperc
Ára 9.590ft
Nem filléres a teljes szett, de nagyon minőségi darab, amiről nehéz elképzelni, hogy valaha tönkre megy, de ha mégis az biztos, hogy sok tízezer km után lesz. Egy ilyen szettel már bőven el lehet menni akár egy több hetes túrára, vadonban alvósan is. Persze kell hozzá a profi belevaló felszerelés is, nem lehet ikeás paplant és tányért vinni. De az ilyen célokra fejlesztett cuccokból minden be fog férni. A rövidebb túrákra, vagy ha foglalsz szállást, akkor meg ennyi cucc és táska sem kell. Mikor én nagyon minimál cuccal megyek, (de ilyenkor foglalok szállást előre) Akkor a váztáska vagy kormánytáska elég max, még a felső cső tetejére való kis táska az apróságoknak, az nagyon jó hogy kéznél van. Mivel a szett minden darabja egyesével megvásárolható így úgy variálod magadnak, ahogy szeretnéd.