Na jó, akkora kaland nem volt csak egy rohadt jót bringáztunk. Nem vagyok országútis, így nem írok róla tesztet, csak egy rövid kis beszámoló milyen érzés vele. Eddig egy másik carbon vázas és bowdenes Ultegrával szerelt országútit használtam, Zipp 303- as carbon kerekekkel, szóval azért van mihez viszonyítani.
Na, de akkor a Merida Scultura 9000
Amennyire meg tudom ítélni abszolút a teljesítmény lehetett fókuszban a tervezésnél, nincs benne kompromisszum a kényelem vagy bármi más oltárán, csak egy cél lebegett a tervezők előtt, hogy a lehető leggyorsabb legyen. Ennek minden pozitívumával és negatívumával.
Pozitívum, hogy irgalmatlan merev és ennek okán gyors a bicaj. Minden mozdulatra, rezdülésre azonnal reagál és ugrik, vagy épp kanyarodik. Sima úton egyszerűen repül a bicaj és hatalmas élmény vele száguldozni. Bár kimondottan sportos, de a maga nemében nagyon kényelmes, jó ülni rajta. Akinek a teljesítmény számít, az imádni fogja, nekik tervezték.
Negatívuma, csak akkor van, ha rossz az út, ott az előbb említett merevség nem sokat segít, nagyon érezni vele minden úthibát. Hiába, mint írtam itt nem volt szempont, hogy kényelmesebb legyen az életed. Ha olyan bicaj kell, ami azért hasonlóan gyors és sportos, de a kényelemre is fektettek hangsúlyt a tervezésnél, akkor inkábba Scultura Endurance való neked.
Az Ultegra szett amúgy szuper jó. Nekem nincs összehasonlítási alapom a 12-es Dura Ace-hez képest, de egy barátomnak igen, és bár ő elég érzékeny az ilyenekre, de még ő is azt mondta, hogy nem nagyon érezni különbséget, inkább csak a súlyban. A váltás gyors és pontos, a fék atom erős, biztos, hogy elég, még a tőlem erősebb alkatúaknak is. A hajtás pedig jó merev, ahogy azt a Shimano üreges hajtókarjaitól már megszoktuk.
Szuper bicaj teljesítményorientáltaknak. A hobbi ridereknek létezik ideálisabb, vagy maradjanak vele a makulátlan utakon.