Üléspróba az S-Works Power „tükrében”

A Specialized S-Works Power Mirror a világ első 3D nyomtatott ülése. Egyeseknek már lehet ez a mondat is elég ahhoz, hogy váltsanak. Nekem ez azért még nem volt. De, ha azt mondom, hogy Body Geometry és foam technológia ötvözés, na az már nagyon. Én éveken át a SMP Selle Evolution nyerget használtam, aminek, ha sikerült megtalálni a beállítását, akkor nagy cimbora tudott lenni (rövid távon). A letört orra miatt kiváló ülve mászásnál, azonban sajnos hosszú távra nem vált be. Ez azt jelenti, hogy egy 50-60km után már nagyon fájt az ember tompora. Ezt követte nálam, kerékpár váltás miatt a Scott által felvásárolt cég, a Syncros nyerge a Tofino, mely bár lapos ülő felülettel rendelkezett, a nagyobb ülepi puhasága miatt, azonnal komfortosabb érzést adott hosszabb távon is. Ez alatt természetesen a terepezést kell érteni, ahol azért sokszor állsz fel a nyeregből, sokszor vágod oda magad, és a talaj sem mondható ideálisnak egy ülve tekeréshez. Jobb volt, de azért egy 100-as kör már rendesen megviselt. Sőt a fenékcsontok a mindennapos tekerés (heti átlag 15 óra) nyeregben töltött idő után egyfajta bőrkeményedést, érzékenységet szültek a tomporomon! Ennek okán folyamatosan kutattam a megoldást, mely egy cikk kapcsán csillantott meg nagy reményeket felém. Egy facebook poszt szólt arról, hogy ki az a hülye, aki 150.000Ft-ot ad egy nyeregért. Hát jelentem, én. Napi szinten figyeltem a német oldalakat (magyar terjesztővel beszéltem, január végére, február elejére várták a megjelenést itthon) mikor lehet már rendelni. A világon, kereskedelmi forgalomban (13 netes céget figyeltem) csak 8 db volt rendelhető. Azonnal lecsaptam rá.

És akkor az ülés az első full hét tükrében! Eddig úgy néz ki beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Ezen a héten gyakorlatilag minden nap toltam a tekerést. 14 órát és 283km-ert töltöttem rajta. A hetet egy 114km-es körrel zártam, teszteltem a hosszú távot. Első blikkre azt vettem észre, hogy a tomporomon kialakult fájó, érzékeny pontok az előző ülés miatti “kiülések” teljesen eltűntek. A kellemetlen érzés a fenékcsont körül teljesen megszűnt. Az ülésen menet közben, egyáltalán nincsen fészkelődés, fáradás. Érzem a fenékcsontot, érzem az ülést, de nem jutottam el a kellemetlen pontig. A hétvégi 114km után is úgy szálltam le, hogy igazából, ha a lábam, meg ugye a szervezetem bírná, simán mehetne még egy százas. Érdekes, hogy amikor le van zárva a teló, az ülés jobban “dolgozik” jobban berugózik, így nem érzem kényelmetlennek. Ezért például egy merev farú gépen is jól működhetne szerintem. Tetszik, hogy nem sima (fényes), csúszós a felület, hanem matt, nagyobb bemélyedésekkel, így a gatya, s ezáltal a fenék, nem mozog el az ülésen. Az egyetlen negatívum eddig, hogy nagyon nehezen találtam meg a balanszot a fenékrész és az orrész beállítása közt, így az elején nyomta a lágy részeket. De csütörtökre sikerült az is belőni, így most minden szempontból kényelmes az ülés. Azért nagyon sokat hozzáad ám a tekeréshez, hogy nem kell helyezkedni, meg nem fárad, iritál a fenék!!!  Ez az első olyan nyergem, amin utcai ruhában is simán eltekerek egy órát, a nélkül, hogy fájna vagy irritálna az ülés. Betét nélkül!

Az ülés ára irreálisan magas. Az ülés viszont irreálisan jó! Elég puha ahhoz, hogy kényelmes legyen. Elég kemény ahhoz, hogy a csontokat megfelelően fektesse fel az ülésre és azokat a megfelelő módon támassza meg. Az ülés alján megtalálható a már elvárható sárvédő felfogatás. Negatívumként azonban mindenféle képen meg kell említsem, hogy tisztítás szempontjából egy rémálom lesz a háló szerű felépítése miatt. De vállalom!

https://trailhead.hu/index.php/2021/09/22/szemelyre-szabottedzestervek/
Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like