Mittersil secret trails, itt ha csak viszonylag ügyes vagy, az nem lesz elég.

Mittersil csak úgy került képbe, hogy Tarr Tomi meghívott, látogassam meg, úgyis szabadnapjai vannak, megmutatja az itteni lehetőségeket.

Lehet csalódottak lesztek, de fogalmam sincs mi a trail neve (szerintem nincs neki) amin első nap mentünk. Ha valaki nagyon kíváncsi, akkor a stravamon megtalálja, szept. kettő, ha jól emlékszem. Amúgy érdemes, mert az valami meseszép volt. Fölfelé sima lightos murva, illetve a vége cipelős, de mikor átmentünk a nyergen, a hütte mellett, ahol mellesleg már hó is volt bőven, akkor hirtelen megváltozott és szűk, meredek, kanyargós trail lett belőle. Nem flow trail, semmi bike park feeling, kőkemény alpesi sziklakert végig. Nem éles kövek inkább nagy gömböcök, persze akadtak élesek is azért. Nagyon észnél kellett lenni, elég egy kisebb hiba és megakad az első kerék, aztán jön a repülés. Közben persze nehezítésnek a tájat is figyelni kell, mert annyira gyönyörű, hogy nem lehet csak úgy mozizás nélkül lemenni. Bármerre néztem egy csoda, elejétől a végéig. Nagyon ajánlott, de tényleg csak azoknak, akik nagyon ügyesek. a viszonylag ügyes itt nem lesz elég. Máképp legjobb estben is tolod és anyázol…

a túra vége  Hintersee-nél van, ami meg még egy másik külön csoda. Ja és ez point to point túra,  vagy még hozzá kell tenne pár km aszfaltot…

Szept 4.-én egy másik névtelen körön voltunk, stravan szintén fent van. Felmentünk lifttel egy közeli csúcsra majd onnan lényegében a gerincen vagy picivel mellette haladtunk egy szép nagy ívben visszafelé. Ez is csodaszép volt, bár ha muszáj sorrendet felállítani, akkor az első nap jobb volt picit. Kevesebb erő kellett ahhoz, és egy fokkal jobb volt a panoráma is, az mondjuk az max pontos, ez meg 9, szóval ez is rendben volt. a technikai tudás igénye viszont ennek sem volt kisebb. Talán a sérülés veszély itt kisebb volt azért, se nagyon jól kellet tudni tempó nélkül átlebegni/triálozni a köveken. Ez egész az utolsó nagy lejtőig ilyen, ott átmegy erdei, tempó dh-ba, nagyon jó és hosszú lejtő, se ha nincs guide veled, akkor ésszel, mert vannak benne meglepetések. Fárasztó, de szuper kör volt ez is.

Szept. 5. én még belefért egy kb 1000m-es mászás, illetve ebike-al felvonatás . Fölfelé egy klasszikus alpesi murva, de lefelé mohás, fenyves, gyökeres, kanyargós, brutál jó dh. Itt lehetett a legjobb tempót menni eddig, se mégis, élvezetes technikás volt. Ebből mentem volna még, de nem volt időnk és amúgy itt nem is lehetne, szóval ezt nem ajánlom.

Tudom kevés a konkrétum, egy valamit szűrj le belőle: Mittersil jó környék bringázni. NAGYON!