Kosutka Bike park bemutató!

Hová tűnt Démonhill

Tartozom egy kis magyarázattal, mikor belekezdtem ebbe az oldalba, akkor még sok mindent nem tudtam, és bár most is alig tudok többet, de ami most itt számít, hogy időközben kiderült, kilenc-tíz hónapra minimum lelépek csavarogni, bringázni a világban.  Ez nagyon sok előkészületet és időt igényelt ebben a coviddal terhelt helyzetben, ezért nem is nagyon maradt időm a blogot vinni, pont ezért kértem meg Milánt és Zsombort is, hogy legyenek benne társak. De elvileg innentől kicsit jobb lesz a helyzet és újra itt leszek, és írok. Lesznek tesztek és trail bemutatók is a közeli országokból.

Itt most tömören még csak annyi, már eddig is sok helyen jártam, 4 földrészen bringáztam, de most, hogy újra útra kelek/tem, természetesen most is viszem a bicajom. Bár ezúttal maradtam európában egyelőre, de még bárhova sodorhat a szél. Erről és az utazás egyébb kalandjairól  itt olvashatsz többet ha érdekel.

Most először körbe járom északi szomszédaink bringás trailjeit amennyire tudom és igyekszek róluk valami féle objektív képet, bemutatót adni nektek. Hisz közel vannak, elérhetők, olcsók és szuperek. (erről jut eszembe, aki tud tut bike parkot errefelé, írja meg, hátha nem tudok még róla (Szlovákia, Cseh o., Lengyel o.)

Vissza a témához

Kosutka 170 km Pesttől és szűk 3 óra vezetés. Azaz mondhatjuk közel van.

https://www.facebook.com/Bikepark-Ko%C5%A1%C3%BAtka-127914163951997/

A pályák kb 1km hosszúak mindössze 217m szinttel. Cserébe van 8 belőle, 2 zöld, 3 kék és 3 fekete.

Parkolás a felvonó közelében. Gyönyörű környezet. Jó nem alpesi csúcsok, de nekem nagyon tetszik ez is. Van itt valami sí ház, ami most épp rohadtul nem volt nyitva. Miért is lenne, mikor tök egyedül voltam, lévén a pálya illetve a felvonó is csak hétvégén üzemel. Most bánom, hogy nem tudtam egy nappal hamarabb elindulni. Úgy tudom, hogy nevetségesen olcsó a felvonó, de nem találok róla infót Kérem aki képben van írja meg mennyi az annyi. Szóval ezt még én is hajlandó lettem volna kifizetni, főleg azok után, hogy a felmeneteli nyom egy cseppet sem kellemes. Inkább nettó szenvedés. Van benne pár mocsok meredek szakasz ahol alig bírtam feltekerni. Persze nem sokat segített, hogy már egy hete nem ültem bringán a  készülődés miatt. Ja és el lehet tévedni, én az elején egy 45percet kb bóklásztam, mire meglett a jó út. Ezzel sok értékes időt és energiát vesztettem Szóval mindenképp javaslom a felvonó használatát az átalagos gravity beállítottságú ridereknek. Viszont XC és marathon beállítottságú, kimondottan jó kondiban lévő arcoknak pont jó kör. Itt gyorsan összeraksz 3000méter szintet, úgy hogy mellette szuper lefeléket használhatsz.

Kezdtem a Gravity-Shop traiellel ami egy kék pálya. Azt hiszem rögtön bele is nyúltam, nekem ez lett a kedvencem. Bár elég nehéz dönteni. Nehezen tudom szép szavakkal leírni mennyire tetszett. Egyrészt, mert jó másrészt mert úgy jó, hogy bárkinek jó, aki azért tud bicajozni, szóval le lehet rajta jönni óvatosabban is, de pont van benne annyi kunszt, kanyar, gyökér, sikán, ugrató, hogy ha nincs elég tudásod vagy szemed hozzá, hogy hol és hogy lehetsz gyorsabb, akkor sok időt veszíthetsz. Úgy is mondhatnám, hogy ahhoz, hogy gyors legyél rajta, tudni kell menni. És nagyon tanít, annyira más nekem, mint az otthoni trailek, annyival több részlete van, hogy napokig gyakorolhatnám akkor is lehetne még találni időt rajta. De mégsem döglesz meg (olyan könnyen) szóval nem életveszélyes, inkább játékos. Szerintem ilyen a jó pálya, ezen lehet fejlődni tanulni. Legalább is az én szintemen, az én bicómmal. Mert azért jó-jó a Merida One-Twenty, de azért még vagy 40mm rugóútnak lenne helye itt. Tényleg azt tudom mondani még XC-seknek is hogy jöjjenek ki gyakorolni (dropper kb kötelező, fully nagyon ajánlott), mert sokat fejleszt. A DH-soknak nem tudom mekkora kihívás ez, rég mentem akkora bicajjal, meg nem tudom, ki mire bukik, én szeretem az ilyet, de aki a nagy tempót nagy ugrásokat keresi annak nem ez lesz a kedvence. Bár vannak benne ugratók (kerülhetők) de nem arról szól.

Következett a Chopka, szintén kék, ami alu és legfelül ugyanaz, mint az előző. Kicsit kevésbé kijárt talán, de hasonló amúgy, ez is nagyon jó, de a másik jobban bejött nekem.

Flowtrail (zöld) Részben ez is megegyezik az előzővel, de amúgy sokkal inkább döntött kanyarok és flow az egész, de ezen is lehet ám tanulni sokat. Annyira más, mint amihez otthon szoktam, hogy nekem tényleg olyan érzésem volt mintha most tanulnék bringázni, ok tényleg most sok kimaradt és rohadt fáradt is voltam, sőt el is éheztem mire ide értem, de akkor is hihetetlen nekem, hogy mennyire szokatlanul más az ilyen traileken és mennyire sutának érzem magam rajta.

https://trailhead.hu/index.php/2021/04/22/szemelyre-szabott-edzestervek/

Wood trail (fekete), ezen sokat agyaltam, hogy rámenjek-e, mert annyira szar állapotban éreztem ma magam, hogy féltem nem az év ötlete egy dupla fekete DH pálya. Aztán csak rámentem, de bevallom fogalmam sincs nem tévedtem-e le róla itt-ott. Ha nem akkor végül is nem olyan horror persze kerülve a nagy ugrókat és nyilván saját tempó saját nyom. De ha gyors akarsz lenni, akkor nagyon más nyomokon kellene ám itt menni, és ha azon hibázol az itt sokkal szarabbnak tűnik, mint a kékeken. Úgyhogy inkább pszichésen kell rendbe lenni, hogy túl tedd magad ezen az aggodalmon. De persze az sem hátrány, ha meg is tudod csinálni, ha már felbátorodtál. Én visszafogtam magam, van elég bajom, fáj a pont egy éve törött csuklóm, a szétcseszett vállam, és még a nyakam is meghúztam úgy, hogy minden rázkódás fájt és tartani is alig tudtam. De mindennek ellenére rohadtul imádtam ezt a pályát is és az egész parkot. Nagyon visszakell jönni kategória, de hétvégén és pihenten.

Sajnan a bemelgítő kerülésnek köszönhetően sem erőm sem időm nem maradt több körre, de iit egész nap ellennék, úgyhogy jövök még ide. De nemrégiben Milán is járt itt és csinált egy jó videót a szintén dupla fekete SPDH pályáról https://www.youtube.com/watch?v=VftFRrWtucg

Szerintem itt mindenki aki már tud bringázni rendesen az megtalálja az örömét, a zöld pályák is nagyon élvezetesek, de ahhoz hogy gyors legyél tudni kell ott is . Bocs hogy ezt ennyiszer írom, lehet egyeseknek ez egyértelmű, de arra próbálok rámutatni, hogy ez nem egy magyar marathon pálya ahol lényegében semmi technikai kihívás nincs, ha 100% ot mész rajta lefelé akkor is csak pár mp-vel leszel gyorsabb mintha épp most tanulnál bicajozni, és ez nem jó. Itt kijön időben a tudás, és az meg jó, és mégsem veszélyes, sőt szerintem kevésbé az, mint 60-al menni murván. De persze ez félelmetesebb, ha nincs meg a tudás.  A kék pályák zsenik, meg a fekete is nagyon jó volt így magamnak, de azon már kell a nagy gép és a precíz tudás.

Mellesleg a pálya alján egy kalandpark vagy akadály pálya is van, ha hozod a családot, a gyerek sem fog unatkozni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like
Tovább

Les Gets XCO Világkupa

Az XCO világkupa sorozat negyedik fordulójára a franciaországi síterepen, Les Gets-ben került sor. Túránkról naplószerű bejegyzésekkel mesélek az…
Tovább
Tovább

A méret a lényeg?

Kerékpár geometria 1. rész Igen. De attól függ honnan nézzük. Honnan is nézzük? Pár éve a kerékpár geometria…
Tovább
Tovább

Welcome on board!

Az a megtiszteltetés ért, hogy Jani felhívott egy nap, amikor a régi, jó kapcsolatunkat megemlítve felkért, hogy vegyem…
Tovább