#mecsekenduro Pályateszt #délenmindenjobb

Az itthoni kerékpáros pálya-legalizálás, építés elég mostoha cipőben jár, ezt mindenki tudja. Szerencsére elindult állami támogatással az Országos Bringapark program, minek köszönhetően települések tudnak X% önerő mellett támogatást igényelni, kerékpáros pálya beruházásra.

Ez egyrészről nagyon jó, mert az emberekhez közelebb hozzuk a sportot, életkortól függően-függetlenül lehet a pályák többségét használni és több lehetőség nyílik a szabadban eltöltött időre. Illetve edukálja az embereket arra, hogy van olyan, hogy kerékpársport, ami nem csak az országútizásban merül ki.

Másrészről megvan az az előnye – a köztudatba kerülés mellett -, hogy idővel, talán, az erdei pályák építéséhez nem kell majd bujkálni, eldugott helyen építeni, amire ha rátéved egy gyalogos, kutyás, lovas és szerencsétlenül sül el valami, akkor megy az ujjal mutogatás és bűnbak keresés.

Ebből a sorból lóg ki Hosszúhetény, az ottani kerékpáros közösség és önkormányzat párosa. Kereslet-kínálat találkozása, ahol értelmes emberek le tudtak ülni egymással, megfelelő szervekkel egy közös jóért, hosszabb távú fejlődésért téve. Ennek eredményeként került megrendezésre már (ha jól emlékszem) 4 Mecsek Enduro verseny, idén pedig az első Enduro országos bajnokságnak ad majd otthont a helyszín.

Több pálya is van, többségük már régebb óta létezik, viszont vannak újak, látogatásomkor pedig erre a kettőre helyeztem a hangsúlyt. Az újak egyébként a Magyar Kerékpáros és Turisztikai Szövetség – MAKETUSZ programja alatt épültek. Ennek az infónak a jövőben lesz jelentősége, figyeljétek majd az oldalt! 😉

33 fokos rottyantó melegben sikerült ellátogatni, bejártuk a korábbi versenyek pályáit és az újakat is többször, de a teljesítményen látszott, hogy ez a nap melegre sikerült, utólag vettem azt is észre, hogy a kamera sem tudott minden esetben megküzdeni a hőséggel, volt, hogy lefagyott, nem kapcsolt be, de remegős felvételt már itthon vettem észre, pedig a stabilizátor be volt kapcsolva.

Tuttifrutti

Teljesen új, rövid, gyors és technikás pálya. Látszik, hogy van benne és ésszel teli munka. Az egész pálya élvezetes egyben, de szakaszait tekintve is rendben van. Egy-két esetben éreztem csak azt, hogy a kanyarok vagy azok kombinációi nem biztos, hogy a mai modern hosszú bicajoknak vannak kitalálva, konkrétan van olyan rész, ahol az egyikben még bent van a hátsó kerék, de már a következő kanyar elejét éri az első. A kérdésesebb részeken lehet kerülni, ha valaki tudásának kicsit sok a pályaelem adta szint, viszont sok olyan rejtett vagy talán nem annyira rejtett lehetőség van, ami a gyorsabb, ügyesebb ridereknek is szerintem többszöri megnézést vagy szakaszolást igényel.

Ilyen pl. a pálya első harmadában egy jobb kanyart követő kis sikán szerű átugrás. Lehet átgurulni vagy ugrani jobb irányba kígyózva, vagy ugrani egyenesen, ahol egy jókora szikla mered ki a talajból, kétszer sikerült a tempót és a flowt úgy elkapnom, hogy megpróbáljam átugrani, egyszer középrésszel, másodjára hátsó kerékkel sikerült ráakadni, a felvétel készültekor pedig csak simán betojtam a dekocentráltság miatt és maradt jobb oldali kisebb átugrás, az is rosszul. Ilyen ez.

Található a pályán pár ugrás is, ezeket én bátrabbra vettem volna méretezés tekintetében vagy csak simán fából készült elemmel adtam volna neki egy jobb arculatot, de működnek, jók, csak így több karbantartást igényelnek.

Flow trail

Kifejezetten nem szeretem a flow traileket, vélhetően azért, mert sosem mentem jón, de inkább az lehet az oka, hogy egyáltalán nem ilyen beállítottságú vagyok. Kb. bemelegítésre szoktam őket használni vagy mikor már full kész vagyok, akkor megyek rajtuk, de mivel kő keményre vannak hangolva a felfüggesztéseim, így erre mindig rá kell jönnöm, hogy rossz döntés volt.

Már télen (vagy mikor) láttam a Mecsek Enduro Insta oldalán, hogy nagy munkálatokban vannak, gépesített pályaépítés zajlott. Tetszett.

Összességében amúgy jópofa ez a Flow trail, de nekem személy szerint nem lesz a kedvencem, megmondom őszintén, volt egy furcsa érzésem (mind a 3 kör alatt, amit eltöltöttem rajta), hogy nem tudom eltalálni a tempót. Valahol az összes kell, valahol pedig rendesen vissza kell fognod magad. Az én elképzelésemben egy flow trailen, ha úgy van, végig tud menni egy kezdő, végig azonos tempóval, meg egy profi is, hogy teljesen szétgyalázza a bringát, pályát, mindent. Itt is látszott, hogy vannak olyan elemek a pályában, amit iszonyat tempóval lehet csak beadni pl. a végén az asztalos ugróra fel vagy át lehet ugrani egy előtte lévő eldobóról. Mindentől függetlenül nekem nem sikerült eltalálnom a tempót, de ez biztos látszik a videón is és biztos köze van hozzá, az aznapi melegben megrottyanásnak. A pályán is éreztem, de utólag visszanézve is azt látom, hogy valahol simán bátrabban kellett volna ereszteni, bár inkább mindenhol.

Van, ami viszont egyértelműen nem tetszik a pályában; van egy-két ugrás szerű, kicsi asztalos ugró, ami a pályán alkalmazható tempóhoz rettentően meredek ívvel bír és ehhez mérten nagyon rövid, de ez talán két ugrás, illetve az utolsónál van az embernek még furcsa érzése. A kanyarok tök jó ívűek, csak keveset dőlnek, amit nem nagyon értek, annál is inkább, mert a talajon látszik, hogy nem holnapra fog szétkopni, gépi munka is van benne bőven (a markolónak mindegy milyen ívet farag), úgy talán jobban be lehetne határolni a tempót is, ha lenne mibe beledőlni.

Nagyon bízom benne, hogy az OB szakaszai között ez is ott lesz, mert ezt full versenytempón, vérszaggal a szánkban, izomból szorítva, mókás lenne megnyomni.

A régebbi pályák közül, a régi S1 nem nagyon volt kitakarítva, ahogy a hármashegyi ikonikus szakasz sem (UPDATE: a hármashegyi pálya, egész évben zárva van, kivétel augusztus 1-31-ig, illetve a verseny ideje), de azért jobban nézett ki és ott lefelé találkoztunk egy agresszív borzzal, aki versenyezni akart, de szerencsére senkinek nem esett bántódása. Az S3-as pályán, ami nagyjából hasonlít az Tuttifruttira, újdonsággal nem találkoztunk, de járható volt és még mindig az egyik legjobbnak tartom (pont arról nincs videóm). Valószínűleg a kövestetői pályákat szívesebben használják a riderek, gyorsabb megközelítés miatt.

Találkozunk az első magyar Enduro Országos Bajnokságon!

Hátszelet!

2 comments
    1. Szia,
      hátul a Speci Eliminatior volt, elől pedig a Michelin Rock’R2 enduro.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like
Tovább

A méret a lényeg?

Kerékpár geometria 1. rész Igen. De attól függ honnan nézzük. Honnan is nézzük? Pár éve a kerékpár geometria…
Tovább
Tovább

Welcome on board!

Az a megtiszteltetés ért, hogy Jani felhívott egy nap, amikor a régi, jó kapcsolatunkat megemlítve felkért, hogy vegyem…
Tovább
Tovább

A méret a lényeg? (2.rész)

Kerékpár geometria 2. rész Az előző részben próbáltam betekintést adni abba, mekkorát változott és hol tart jelenleg a…
Tovább