
A eredeti Maxxis High Roller egész biztosan idősebb már, mint a felhasználóinak átlagéletkora, és bár kicsit reszeltek rajta az évek alatt, de bármilyen népszerű gumi is volt, épp ideje volt teljesen megújítani. És tádámm, itt az új! Jó volt ugyan a régi is, és ha jól tudom továbbra is elérhető lesz, de itt az új, ami nyomokban sem hasonlít a régihez, annál inkább látható párhuzam többek közt az ős konkurens német márka szintén kedvelt Magic Mary modelljével. Első ránézésre nincs túlbonyolítva, kocka pogácsák négy sorban és hajrá. Persze azért biztos benne van a tudomány ettől jobban is, csak elsőre ennyit lát a user.


Egy ilyen modellt nem illik akárhol tesztelgetni, így mi is megadtuk a módját, épp volt egy jó Finale Ligure-i bringázás a terveink közt egy szuper Scott Ransom bicajjal, persze, hogy ez került a rá. Ráadásul DH Casing Max Gripp kivitelben. Szóval tapadásra nem volt panasz. De kellett is, mert Ferenczi Marci és Tarr Tomi diktálták a tempót. Mondjuk ennek van egy olyan hátránya is, hogy pont nem maradt idő fotózni mellettük…
Idehaza egyelőre a 2,4-es verzió érhető csak el DH Casing Max Grip kivitelben, az viszont 27,5 és 29-es kivitelben is. Alapból én EXO vagy EXO+ oldalfalat használok csak, de itt a várható tempó és helyenként igen köves pálya miatt nagyon jól jött a DH Casing fal. Sőt kapott egy Tannus Fusion insertet is, mert a lelkünkre kötötték, hogy teszt Scottot sérülésmentesen hozzuk vissza. Sikerült, nagyon jól védett az oldalfala a felütésektől. Természetesen kipróbáltuk Tannus nélkül is, úgy is érezhető az erős oldalfal merevsége és extra védelme.

De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük a szereléssel. Tannus nélkül gyerekjáték egy kis rutinnal. Rutintalanul kicsit több kihívás, de az nem a gumi hibája, sorry… Tannussal azért megizzadtunk, de erről lesz egy külön cikk, mármint a Tannus insertekről. Ha már fent van a gumi, szinte kizárt, hogy ne tudd pumpával felfújni, nagyon jól passzol a felnihez, de ez amúgy a tapasztalatim szerint minden Maxxisra igaz. Jól illeszkedik, egyenesen fut és lötty nélkül is tartja a levegőt, de azért persze, hogy kapott egy Kis Stanst. Én amúgy az előírt értéktől kevesebbet szoktam beletenni, és még sosem volt gond belőle. 60-70ml nekem elég. A Maxxis amúgy 30-35mm es belső szélességű felnikhez ajánlja. Nekem 30-as felni volt és tökéletes volt a forma. Nincs belőle külön első vagy hátsó, hanem ugyan az használható mindkét keréken.
A gördülés tekintetében a gyártói besorolás, kb ugyan az, mint az elődje volt. Nagyon én sem éreztem különbséget, de szerintem ezt így nem is nagyon lehetne, max labporban kimérve. Az meg olyan amilyen, nem életszerű. Azt gondolom ez még mindenképp a jobb gördülésű gravity modellek közé sorolható.
Lefelé először hátra szereltem. Hú, hát tapadás az volt… Nagyon rá lehet bízni magad mindig, mindenhol kapaszkodni, fog rendesen. Persze ebben hatalmas szerepe van a három komponensű, szuper puha Max Grip keveréknek is, Nekünk jellemzően vizes saras körülmények jutottak most kint, de ebben is nagyon magabiztosan lehetett vele közlekedni még a laposabb, simább köveken is. De ahol meg rendes talaj volt, ott olyan volt, mint más gumival szárazon. Imádtam. Érződött féktávon is meg a kanyarokban is, hogy tényleg rá lehet bízni magad, nagyon betapad. Nem is nagyon volt vele váratlan, kontrolálatlan megcsúszásom. Otthon próbáltam szárazabb, ha nem is nyári poros körülmények közt és persze hogy itt sem okozott csalódást. Olyan, mintha kapaszkodna a talajba. Nagyon kiegyensúlyozott, teljesen mindegy milyen szögben dőlsz, mindig ugyanúgy tart.

Előre szerelve is hasonló élmény volt vele a ride. Egyedül azt kellett megszokni, hogy az átlagostól sokkal jobb a tapadás, szóval kitágultak a határok. Szuperül fékezhető, imádja a laza talajt és a sarat is. Amiben most kevesebbet tudtuk tesztelni az a keményre döngölt, poros talaj, de ott meg a max Grip keverék fog csodákat művelni tapasztalatom szerint.

Ami a kopást illeti, azt gondolom nem rossz. Legalább is én azt vártam egy ilyen használat után, hogy teljesen oda lesz, de mint a képen látszik még bőven használható. Kb. most van azon a szinten, ahol már azért érződik a teljesítőképesség csökkenés, lekoptak az élek, de azért még sok van benne. Mindezt kb. olyan 20000m szint lejtőzése után, hátsó gumiként, elég komoly iramban, durva pályákon.

Összegzés: A gyártó is azt írja és én is azt gondolom, hogy az új High Roller a Shorty és az Assegai közé tehető. Az új High roller nagyon jó közepesen saras körülmények közt is, de jobb a kontrol, merevebbek a bütykök rajta, így szárazon jobb Shortynál. Nekem az Assegai-nál is jobban tetszik, főleg ha lenne nagyobb méretben is. Én nagyon szeretem a 2,5-2,6-os méretet és bár ez is ballonosabb 2,4 szerencsére, de ha még egy picivel nagyobb lenne, akkor nekem még perfektebb lenne. Ez most inkább olyan pro versenyzős, de tényleg mocsok jó gumi.
És hogy kinek lehet jó az új HR?! Mindenkinek a gravity vonalon. Egyik legnagyobb előnye, hogy ennyire univerzáis. Jó előre és hátra, szárazban, de kisebb sárban is, és még a gördülései is rendben van. Szóval, ha sokat nem akarsz variálni, akkor már megvagy vele egész évre szinte. De nyílván vannak idális és még ideálisabb helyzetek minden guminak. Én inkább a kimondottan durva pályákra, raknám fel, az olyanokra, amik kérik a komoly grip-et. A DH Casing fal 1400grammos (29”) súly miatt, ami amúgy ebben a kategóriában teljesen normális, de mégis enduróra nem biztos, hogy mindenkinek és minden pályán ez lesz a legjobb választás, inkább a meredekebb, tempósabb DH az igazi neki. Viszont, aki gumi és felni gyilkos, vagy testesebb alkat, esetleg leszarja a súlyt, csak a tapadás számít, na annak szerintem nagyon telitalálat.