Igazából teszteltük már korábban a Maxxis Rekon Race-t, így ez esetben nem a mintázat és a gumi viselkedése volt a fő kérdés, hanem Nino Schurter segítségével fejlesztett MaxxSpeed gumi keverék, ami a gyártó szerint 25%-al jobb gördülési ellenállású az elődjénél és akár egy perces előnyt is jelenthet egy XC versenyen. Ráadásul a gyártó jobb tapadást is ír. Most ezeket azért, hogy ez tényleg így van-e, nagyon nem könnyű kideríteni még laborban sem, mert rögtön felmerülhet az első kérdés hogy hol, milyen talajon?! És persze ugyan ez a nagy kérdés élesben is áll. De ott annyiból még nehezebb kideríteni, hogy sok más körülmény is közrejátszhat abban, hogy gurul a bringa. Mi most megpróbáltuk a lehető legstandardabb körülmények közt kideríteni mi is az igazság.
Csináltunk egy gurulós tesztet a pilisborosjenői Budai aszfaltozott úton. (azért ezen az új simaburkolatú szakaszon, mert itt nem befolyásolja nagy mértékben a végeredményt az, hogy pár cm-el arrébb megy az ember, terepen ugye minden kis kavics erősen befolyásolja a végeredményt.)
Egy kiválasztott lankás pontról indulva, teljesen álló helyzetből a lejtő alján egy fix pontig. Először a régi verziót, majd az újat tettük próbára. Mindent megtettünk a fair összehasonlítás érdekében, ugyanazon a napon, ugyanazon a bicajon, ugyanakkora nyomáson (1.1bar), ugyanabban a ruhában, sisakban. Ugyanúgy álló helyzetből indulva csak gurulva, tekerés nélkül mértük az időket 3-3 alkalommal. Illetve az első szettben, mikor a régit teszteltük, akkor a 2. gurulás hibás lett, mert elfelejtettem időben megnyomni a laptime-ot a végén a computeren, azt a kicsit rosszabb időt hagyjuk figyelmen kívül. Azt hiszem sikerült kimaxolni az egyforma körülményeket outdoor körülmények mellett. Egy dolog nem stimmelt csak és ez a régi típusnak kedvezett aszfalton. Ez pedig a méret, a régi 2,35” míg az új 2,4” ez a kis extra ballonosság, ami egyébként tényleg megfigyelhető a valóságban is, ez terepen még tud előnyt is jelenteni, de aszfalton nem. Ezt nem tudom beleírjuk e mert ha jól látom nálatok már a régi is 2.4 es méretben van, gondolom nálam még régebbi a régi
És akkor lássuk:
Íme, a Strava link: https://www.strava.com/activities/11515363764
Az első három piros csillag az a régi Rekon a régi gumi keverékkel. A második három csillagozott szakasz az új MAXSPEED keverékkel készülő új verzióval megtett szakaszokat mutatja.
A régi verzióval 3:28, 3:33 és 3:29 –es időket gurultunk. Átlag 210mp
Míg az újjal egy gyors átgumizás után: 3:20, 3:22 és 3:25-ös idők jöttek ki. Atlag 202,33mp
Ami látszik, hogy viszonylag nagy a szórás az időkben ugyanazon a gumiknál is. Viszont egyértelműen kirajzolódik, hogy egyértelműen gyorsabb az új MAXXSPEED keverék. Igen ez nem 25% hisz itt más faktorok is bekavarnak, nem csak a gördülési ellenállás, de így is érezhető azért, hogy valóban van különbség. Vetítsük ezt egy XCO, majd egy maraton távra.
A két gumi közt 3,079% a mért átlagos időkülönbség egy 206mp körüli szakaszon. Ha ezt egy másfél órás XCO-ra vetítjük, akkor 204mp a difi, azaz majd 3és fél perc. Egy 4 órás marathonon pedig 545mp a különbség. Ami kicsit több mint 9perc. Ezek hatalmas difik, ne is higgyük el teljesen hisz a terepen a gördülést sem csak a keverék határozza meg, de azért ezeknek a számoknak, ha csak a fele vagy harmada igaz is egy versenyen, még akkor is nagyon érezhető előnyt jelent.
Úgyhogy azt egyértelműen kijelenthetjük, hogy ez egy nagyon jól sikerült fejlesztés a Maxxistól. Ráadásul nem érződik, hogy ez a tapadás vagy a tartósság rovására ment volna. Igaz azt sem merem mondani, hogy egyértelműen jobb, de teljesen elégedettek voltunk vele minden talajon. Sőt a ballonosságának köszönhetően kemény terepen még jobb tapadást és kontrollt biztosít.
Bátran ajánljuk minden teljesítmény orientált ridernek, szerencsére nem csak a Rekon Rece, hanem a Ikon, Severe és Aspen gumik is elérhetők már a MaxSpeed keverékkel.