Pár napja írtunk a Maxxis Aspenről, amit főleg hátul használtunk és oda ajánlanánk, most pedig írunk a Rekon-ról is, amit az Aspennel kombinálva, elől használtunk főleg.
Az igazság az, hogy nekem ez is egy kicsit új volt. Ugyan viszonylag sokat használtam már Rekon-t az USA-ban, de más méretben más keverékkel, és az nagyon nem ugyan az. Hisz a méret a lényeg, mint tudjuk és ez fokozottan igaz az XC gumikra. Nagyon nagy differencia van a tapadásban egy 2” és egy 2,4” gumi közt, de még a 2,2” is egész más menettulajdonságokkal bír.
Más, mert más nyomáson lehet őket használni, szélesebb és mélyebb picit a mintázat is.
Az alacsonyabb nyomás értelemszerűen jobban elnyeli a talaj felöl érkező stresszt, és ennek köszönhetően sokszor komolyabb megakadósabb terepen pl. öklömnyi köves murván jobban is gördül, mint egy keményebb, de keskenyebb gumi. Illetve mivel nem kell foglalkozni annyira terep apróbb egyenetlenségeivel, így csak nyomnod kell és semmi más.
A mintázatuk, még ha csak minimális is, de mélyebb és más sűrűségű, más-más méretben, picinek tűnő differencia, de mikor szélesebb is, puhább is egyidejűleg, akkor azért nagyon más lesz a tapadás, anélkül, hogy ez rontaná a gördülést! Sőt sokszor segíti is kicsit, mint fentebb már írtam. Szóval számít a méret!
A teszt darab paraméterei:
Mérete 29×2.4. A 3C-s gumikeverék jelölés , annyit tesz hogy a széle felé, két lépcsőben egyre puhább a jobb tapadás érdekében, ez elől szerencsésebb, hátul hamarabb elkopna, de persze versenyre inkább 3C-s a jobb. Az oldalfala EXO+ ami még egyel tovább erősített a sima EXO-hoz képest is, viszont nehezebb is 865gramm. Nekem elég lett volna a sima EXO is, de csak ez volt, sebaj, ennek is megvan az előnye, minimálisan alacsonyabb nyomással használható így még jobb a tapadás, és persze erősebb az oldalfala, bár ennek inkább hátul van fontosabb szerepe. Összesen 11 variánsa létezik csak 29-es méretben is. Ezt most nem részletezném, de a weboldalon megtalálod, viszont idehaza nem érhető el minden verzió belőle.
Ebben a 2,4-es méretben már a semmi slickek közt is az agresszívabb fajta, ugyan nincs mély mintázata és viszonylag sűrű is, de azért brutális az Aspen-hez képest. Ennek megfelelően, inkább előre tenném, ha még gyors, de jól gördülő kombót akarok összerakni. Hátra, csak ha mondjuk kicsi már sarasabb, vagy ha nagyon laza a talaj és muszáj egy kicsit több minta, illetve azoknak ajánlanám hátra, akik gyors gumit keresnek, de azért némi tartalékkal és nem zavarja őket, hogy a gördülés kicsit elmarad az Aspen-étől, bár ennek sem rossz.
Én a 3C, azaz oldalt puhább keverékű verziót kaptam, ami nagyon érződik főleg a sziklás részeken vagy döngöltebb talajon. Nagyon jó a kontrol vele, kanyarokban és meredek lejtőn is szuperül fékezhető, de itt is érezni kell, hol a határ, nincs végtelen tapadás ez is egy gyors gumi és nem DH versenyre született. De a sok apró minta értő kezekben bőven elég és lehet vele veretni rendesen. Csak a váratlan nagy hibákat kell kerülni, mert nem biztos, hogy van benne annyi tartalék, hogy megmentsen a következményeitől. Sárban és laza talajon is egész jól muzsikál, de persze nem kimondott sár gumi, amíg nem túl mély a trutyi és ki tud tisztulni a mintázat addig viszont teljesen ok.
Hátsó gumiként is szuper a Rekon, de oda már szinte „sok” is, legalább is egy versenyzőnek, normál körülményekre. De pl. downcountry, vagy light trail felhasználásra kimondottan szuper hátul is. Szereli is sok cég ezzel a trail/AM bringáit.
Kopás szempontjából nem abszolút best, a sok kis minta, közepes sűrűséggel nem örök, és ezek a gumik is, mint mindegyik, addig az igazi, amíg éles újszerű minták vannak rajta. Nem vészes, ahogy kopik, de nem is hoz csodát ezen a téren, cserébe viszont sokkal jobban kapaszkodik mindenhol, mint azt várná az ember tőle.
Összegezve, szuper gumi a Rekon, megfelelően gyors, de mégis stabil, alapból egy igazi mindenes, lightos trail vagy backcountry gumi. De ha ügyes vagy, esetleg a pálya könnyebb épp, akkor még endurozni is ok hátul, de egy durva XC pályán ugyanúgy jó lehet elől. Legszerencsésebb választás azoknak, akik nem akarnak szarakodnia gumi cserélgetéssel évközben, hanem végig nyomják egyel.
Majdnem lemaradt a szerelhetőség, de ez már annyira természetes, hogy nem is tudom érdemes-e említeni. Szerszámok nélkül is könnyen felrakható majd, egy boosteres pumpával azonnal a helyére feszült. A levegőt defektgátló nélkül is tökéletesen tartja, de azért azzal az igazi. 10 pontos, mint minden Maxxis.
Aktuális ára itt: https://boneshaker.hu/kulso-maxxis-29x240wt-rekon-3ctexotr-hajtogathato-865g-337007128?keyword=rekon