Kb egy éve teszteltük a korábbi fullosabb töltetű verzióját, ez pedig most a megújult, talán még kereskedelemi forgalomban nem is, vagy épp csak pár napja elérhető modell, de hamarosan a polcokon lesz természetesen. Mondhatni különlegessége, hogy ez egy európában készülő modell, ami bíztató a minőségét illetően, bár a régiek esetén sem volt minőségi probléma.
Amiben más mint a korábbi, hogy ez egy keskenyebb S/M (kb 130mm)a korábban tesztelt meg a szélesebb M/L kb 140mm)verzió volt. Illerve ebben nincs benne a BASF által, külön nekik fejlesztett Core HD anyag, hanem csak egy hagyományos töltőanyaggal rendelkezik, viszont ennek köszönhetően érezhetően kedvezőbb 29.900ft-os árat kapott. Ha már a méreteknél járunk,nem csak keskenyebb, hanem a mai trandeknek megfelelően rövidebb is lett, súlya pedig 238 grammra csökkent, ami kimondottan jó egy ilyen árú nyeregtől.
Egy kicsit mintha sportosabb, vékonyabb lenne a párnázottsága, mint a régebbi Core verziónak de ez menet közben nem különösebben érződik, nagyon jó ez az egyszerűbb töltő anyag is (én amíg utána nem jártam szt hittem ebben is az van. Ok a régin érződött hogy komfort nagy hangsúlyt kapott, ez meg egy fokkal sportosabb, de tényleg baromi kényelmes.
A nálam lévő verzió pálcája üreges CR-Mo, és konkrétan ez nem is létezik más verzióban. A profibb verzióknál nem csak a pálca hanem a töltő anyag is más, és még a forma is kicsit. Szóval nem ugyanez. Ezt az Allroad nyerget a téli spanyol utamon vetettem be. Végig ezt nyúztam. Annak ellenére, hogy tisztában vagyok vele mennyire bátor dolog új nyereggel neki vágni egy ilyen tripnek, de mivel a korábbi Ergon nyereg is nagyon bejött így bizalmat szavaztam neki és nem is bántam meg. Annak ellenére is baromi kényelmes,hogy csak 130mm széles (az utóbbi években azért inkábba 140 körülieket preferáltam, de ez nagyon kényelmes a keskenyebb verzióban is. Amúgy azért voksoltam erre, mert nagyobb körök mellett, ugye trail és enduro felhasználás volt a terv elsősorban és ott viszont szerencsésebb a keskenyebb verzió, szabadabb a mozgás a bicajon tőle általában. Az Ergon Allroad-nél meg főleg mivel gyakorlatilag a pereme 360 fokban szuperül le van kerekítve, így sehol nem akar semelyik testrészedbe bele állni, bele vágni, szóval lefelé is kénylemes. De visszatérve a tekerésekre, egész napos 4-6 órás tekeréseket is nyomtam sokszor egymás utáni napokon is, ráadásul időnként betét nélküli gatyában de még akkor sem volt kényelmetlen. Bár a mai bringákon már nem sokszor kell a nyereg orrára csúszni a mászásoknál sem, de mikor egyszer egyszer azért muszáj volt, akkor annyira kényelmes volt, hogy fel sem tűnt (ezt csak így most, ahogy írok, gondtoltam végig, hogy észre sem vettem olyankor)
Tartós darabnak tűnik, három hónap használat után sincs semmi kopás még rajta, leszámítva, hogy a sínről lekopott egy kis festék, mikor mocsok nagy sárban tekertem, az mint a csiszoló papír szedi le a festéket, de a műbőr felületen ennek sincs semmi nyoma. Egyszer estem csak vele, akkor kapott ez is kicsit, de sem elhajlás sem szakadás nincs rajta, ezt a részt viszont nem feszegetném tovább:)
Elsősorban szerintem a sportos felhasználóknak ideális és nem alkalmi bringásokak, de azon belűl egyaránt el tudom képzelni egy sportos XC, Gravel vagy road bringán is akár, mint ahogy a trail és enduro bringákon is, tényleg egyformán jó mindre és még szép is.
Aktuális ár és részletek itt: https://boneshaker.hu/nyereg-ferfi-ergon-sr-allroad-sm-337008764?keyword=sr%20allroad&fbclid=IwAR2CB18BEgfvmgF_JXfBvSnGqW6o2_KlVjy2RSjVnYBYH5N2gF19CFEBU6k