Funn KingPin 35 kormány és Equalizer 35 kormányszár teszt, nem is gondoltam, hogy ennyit ad egy jó kormány és kormányszár

Építettem a nyáron egy rövid utas, de kimondottan erős cuccokból konfigurált mini enduro/agresszív trail bicajt, arra pont ideális volt ez a párosítás. Mivel ezt a vázat korábban már több évet használtam filigránabb kormány/kormányszár kombóval így elég könnyű volt megérezni a különbséget.

Kezdjük a KingPin 35 kormánnyal: ez egy 785 mm széles, 35 mm-es befogóval rendelkező kormány, aminek 5,5 fokos felfelé és 8 fokos hátrahajlása van. 15 és 30 mm-es emelésű verziók összesen hat színváltozatban érhetőek el (zöld, szürke, piros, narancs, kék, fekete). Pimpelésre vágyóknak igazi kánaán és tényleg szépek az árnyalatok is. Én kicsit félek a nagyon színes dolgoktól, de a fehér/fekete bringámon is tök jól mutatott a végén és annyira kedvet csinált további színesítéshez, hogy kapott egy egyik oldalt rózsaszín, másik oldalt narancssárga markolatot is. És most imádom, hogy ilyen üde, fiatalos színekben pompázik. 

Anyaga 7050-T73 alumínium, de a súly így is csak 305 gramm a 15 mm-es emelésűnek, amit én is használtam (a 30-as emelésű 315 g). Ez kimondottan jónak mondható ezekkel a paraméterekkel, hisz mégis csak egy DH világkupákra tervezett kormányról beszélünk. 

https://bikelogistics.hu/termekek/kormany/kormany/mtb/134680_funn-kingpin-35-hajlitott-mtb-kormany/?utm_campaign=kingpin35&utm_source=teszt&utm_medium=trailhead

Az Equalizer 35 kormányszár az egyik legszebb darab, amit valaha láttam. Pont annyira robosztus amennyire kell, de mégsem bumszli. Kimondottan formás és sexy darab, olyan ami igazi ékköve lehet egy bicajnak. 6061-es alumíniumból készül CNC megmunkálással, ami jól látszik a felületén, de ez csak még szebbé teszi. 

A kormányszár teste minden esetben fekete és az előlap az amiből lehet variálni a színekkel. Természetesen ugyanaz a hat szép szín érhető el belőle mint a kormányból, így jól összehangolható.  Három hosszban 35/42/50 mm verziókban kapható. 10 fokos emelkedése van, de megfordítható, így -10 fokosként is használható, ha a magasság állításnál kell egy kis extra állítási lehetőség. 145 grammos súlya pedig kimondottan jónak számít. https://bikelogistics.hu/termekek/kormany/kormanyfej/a-head/134696_funn-equalizer-35-ahead-kormanyfej/?utm_campaign=equalizer35&utm_source=teszt&utm_medium=trailhead

Lássuk élesben: 

Ez az elsőre főleg lightosabb szakágakban jelentéktelennek tűnő alkatrész rettentő fontos szerepet tölt be az irányítás szempontjából, ami két fő faktornak tudható be. Az egyik a merevsége, ami már csak a 35-ös befogó miatt is egy érezhető előrelépés a 31,8-as hoz képest (amiről váltottam). Érezhető azonnal, hogy beton merev a kombó, nem kérdez, nem gondolkodik és főleg nem csavarodik, hanem gyönyörűen megy amerre akarom, ez pedig ad egy olyan magabiztosságot, amivel aztán egyre komolyabb tempóra és egyre extrémebb szakaszokra bátorodik rá az ember. Nagyon sokat segít egy ilyen elsőre nem létfontosságúnak tűnő alkatrész. Arról nem is beszélve, hogy ha a telód is egy rugalmasabb darab lenne, meg a kormányzás is, akkor már tényleg nagyon ideges lehetne a bicaj eleje. Egy ilyen a telóhoz képest olcsó tuning, mégis sokat javíthatsz a kontrollon, ráadásul ez szinte örök darab.

A másik faktor pedig ugye a dőlése, hajlítása és emelése, tehát a formája, amely nem csak a kényelem miatt fontos, hanem az ideális pozíció stabil tartása miatt is, merthogy akkor tudsz igazán stabil és pontos maradni, ha a megfelelő testpozícióban vagy. Az már csak hab a tortán, hogy még kényelmesebb is. Nekem ez a 8 fokos hátrahajlás ez nagyon bejött, a sérült csuklómnak sokkal kényelmesebb, mint akár csak a 7 fokos, pedig hát nincs nagy difi papíron.  A felfelé hajlásra is pont jó volt, bár erre kevésbé vagyok érzékeny.

Ami még nagyon tetszett benne, hogy valahogy a brutál merevség ellenére sem éreztem rázósnak, lehet van valami varázslat az anyagában is, de én ezt is inkább a  jó ívnek a jó testpozíciónak tudom be. Mindenesetre nagyon más élmény úgy bringázni, hogy tudom, csak jó erősen meg kell markolnom és fókuszálni az ívre, illetve a nyomra, a bicaj pedig majd megy oda, nem kezd el idegeskedni és minduntalan másfelé kacsingatni, nekem meg nem kell folyamatosan a korrigálással foglalkozni közben. Apróság ez, pár tized csak, de a pálya aljára másodpercek is lehetnek. A merevség persze nem egyedül a kormány érdeme, az Equalizer 35 kormányszárnak legalább akkora szerepe van a dologban. Tényleg ég és föld a korábbi kormányszáramhoz képest. 

Nagyon ajánlott darab mindkettő, szép, erős, merev, kényelmes és még az ára is egészen baráti. A komolyabb riderek alap, hogy ilyen paraméterekkel rendelkező szettet használnak, de tényleg nagyon sokat javít a kontrollon egy egyszerűbb bicaj esetében is. Ahogy írtam, én is egy trail bringa megvadítására fogtam be és minden várakozásomat felülmúlta.  Annyira eldurvult tőle a bicaj, hogy rá sem lehetett ismerni, persze ebben azért más alkatrészeknek is fontos szerepe volt. Ha a kormányt és a kormányszárat nem cserélem le ezekre a sokkal merevebb és jobban irányítható darabokra, akkor nem lett volna meg ez a remek összhang az egészben. 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like