MET XC/road sisakokat teszteltünk, köztük Tadej Pogacar sisakját is

Három szuper kényelmes és könnyű Met sisakot hoztunk most tesztre, bár ezek alapvetően országútra készült modellek, de mint tudjuk az XC/Marathon szakágak és a road vonal közt teljes átjárás van, tehát arra is ugyanolyan jók.

A MET sisakjait világszerte forgalmazza és bizony minden olyan ország szabványainak meg kell felelnie, ahol értékesítik. Az összes vizsgálatot a helyi laboratóriumukban hatalmas odafigyeléssel és aprólékossággal végzik különféle berendezések segítségével. Létesítményeik az összes globális biztonsági szabványt lefedik – CEN, CPSC stb. – és sok gépet kifejezetten úgy terveztek meg, hogy felülmúlja ezeket.

A szépségért és a jó légellenállásért is sokat tesznek, Filippo Perini a tervezési tanácsadójuk, aki egyébként olyan márkákkal dolgozik együtt, mint a Lamborghini. Filippo egyébként egy interjúban elárulta, hogy egy sisakot bonyolultabb tervezni, mint egy csúcs autót. 

A MET Vinci MIPS egy kimondottan kedvező árú sisak, de a formája a csúcsmodell Trenta alapjaira lett fejlesztve, így igen mutatós ez is. Súlya is csak mindössze 15 grammal több, azaz 265 gramm, ami kimondottan kedvező ebben a kategóriában.

A PE test polikarbonát héjat kapott. Ezek InMold technológiával a teljes felületükön egyenletesen össze vannak ragasztva, ezzel is tovább növelve a szilárdságát. Matricái pedig fényvisszaverősek, hogy sötétben is jól lássanak az autósok.

Az agy védelmét már ennél a típusnál is MIPS C2 rendszer látja el. Ez egy belső héj, ami becsapódás esetén külön el tud mozdulni a PE testben, ezzel jelentősen csökkentve az agyra mért hirtelen ütést. A MIPS is a minőséget bizonyítja, egy bizonyos szint alatt ezt nem is szerelik sisakokba.  

Szivacsai kézzel moshatóak, nagyon kényelmesek, kimondottan igényes darabok. A szellőzésről már ennél a modellnél is egy belső szélcsatorna rendszer gondoskodik, amit 16 szellőző nyílás támogat.

A pontos és kényelmes illeszkedést pedig a 360 fokos tekerősen állítható fejpánt teszi lehetővé, ami copf kompatibilis és magasságában is állítható. Menet közben nagyon kényelmes és stabil volt a MET Vinci. Semmi elmozdulás még a legrázósabb helyeken sem. Bátran lehet használni akár komolyabb sportolóknak is, de alapvetően ez inkább hobby bringásoknak tervezett modell.

Árakról és a bőséges színválasztékról itt tájékozódhatsz:

https://bikelogistics.hu/termekek/kiegeszitok/sisak/137611_met-vinci-mips-kerekparos-sisak/?utm_campaign=vincimips&utm_source=cikk&utm_medium=trailhead

HA kicsit komolyabban nyomod akkor inkább az Estro Mips ajánlott, ez egy közepes árú modellje a MET-nek, kinézete mégis full profi, kimondottan sportos vagány design. A jó szellőzésről 26 nyílás (17 be és 9 kimeneti nyílás) gondoskodik, illetve a belső légcsatorna rendszer itt is sokat segít a légáramlásban. Ez a modell már jóval szellősebb, ami a nagyobb teljesítmény leadás mellett ezáltal kényelemesebb lesz.   Párnázása nagyon igényes, és természetesen mosható. A tarkó részen lévő tekerős fejpánt teljes 360 fokban öleli körbe a fejet. Talán ennek köszönhető, hogy annyira jól illeszkedik, teljesen rácuppan a fejemre és nagyon kényelmesen és stabilan illeszkedik hozzá, alig kell meghúzni a hevedert, ami egyébként nagyon finoman állítható és nemcsak a kerülete, hanem a magassága is. Szerintem akkor sem tudna leesni, ha be sem csatolnám, szuper stabil.

Súlya 270 gramm, ami ugyan nem tartozik a legkönnyebbek közé, de nem is nehéz. Cserébe viszont egy nagyon erős modellről van szó, valamint a jobb ütközés elnyelés érdekében már ez is MIPS-C2® Brain Protection System-mel van ellátva. Emellett meghosszabbított fejrész gondoskodik még a fej fokozott védelméről.

A tartósság érdekében az egész sisak Polikarbonát héjat kapott, az alsó része is, amitől mellesleg ettől szebb is lett. Természetesen fényvisszaverő matricákkal is vannak rajta a biztonság érdekében, illetve napszemüveg csatlakozókat is kapott.

Ha egy kimondottan erős és kényelmes sisakra vágysz, ami még megfizethető is, akkor a Estro nagyon ajánlott. Léteznek ugyan könnyebb sisakok, de ez a pár gramm plussz, ha nem pro versenyző vagy akkor úgysem számít. Kinézetben, kényelemen és minőségben pedig abszolút versenyben van a csúcsmodellekkel.

Az Estro MIPS sok nagyon szép színben kapható. A választékot és az árát itt tudod megnézni: https://bikelogistics.hu/termekek/kiegeszitok/sisak/137609_met-estro-mips-kerekparos-sisak/?utm_campaign=estromips&utm_source=cikk&utm_medium=trailhead

Aki nem éri be csak a legjobbal, annak pedig itt Trenta MIPS, ez a gyártó csúcsmodellje, illetve ennek van egy Trenta 3K Carbon Mips néven futó verziója, ami formára ugyan ez, de karbon részelemekkel továbbfejlesztve. Ezeket a sisakokat használják pl.Tadej Pogacar és az UAE csapat versenyzői is a Tour The France-on és minden egyéb világversenyen.

A sisak tervezésénél, ahogy azt kell már minden apró részletre gondosan figyeltek, így a biztonság, kényelem, szellőzés mellett a légellenállásra is nagy hangsúlyt fektettek. De persze a csúcsteljesítmény leadásához a szellőzés is kritikus fontosságú ezen a szinten, ezért az is fontos szempont volt a tervezés során. A Trenta 19 nagy méretű szellőző nyílást, és természetesen belső légcsatorna rendszert is kapott, hogy minél hűvösebben tartsa a fejed.  Szivacsozása, szintén a jobb szellőzés érdekében vékonyabb, de ennek ellenére nagyon kényelmes. A tökéletes illeszkedés érdekében itt is teljes 360fokos heveder öleli körbe a fejet, amit a racsnis tekerő segítségével állíthatunk a fejünkre, nagyon finoman, fokozatosan. Ez a rész a megszokott módon magasságában is állítható tarkónál és lófarokkal is kompatibilis.

A súlya 250gram, ami MIPS C2 belső rész miatt magasabb kicsit, viszont kimondottan jó, ha a MIPS-es ligában nézzük. Hiába az extra biztonságnak van egy pár grammos többlete.

A Trenta is rendelkezik szemüveg tartóval, bár ezt inkább országútisok szokták használni, de azért jó, ha van.

Az egész sisak megjelenése abszolút pro, messziről látszik, hogy felsőkategóriás modellről van szó. Megvan benne az egyediség főleg a hátsó rész, ami engem kicsit a sportautókra emlékeztet.

Használat során hozza mindazt, amit várunk tőle. Nem igazán lehet belekötni.  Egész napos használat során is ugyanolyan kényelmes, mint az első percben. A szellőzése szenzációs. Már egészen alacsony sebességnél is nagyon jól érezni, hogy átjárja a szél az egészet. Annak ellenére, hogy a fejet feszesen öleli és nincs semmi elmozdulás. Nagyon jó a formája belül is.

A Trenta Mips tényleg azoknak készült, akiknek az apró részletek is sokat számítanak és a legjobbat akarják a maximális védelemmel. 

Aktuális árak és színek itt:

https://bikelogistics.hu/termekek/kiegeszitok/sisak/137924_met-trenta-mips-kerekparos-sisak/?utm_campaign=trentamips&utm_source=cikk&utm_medium=trailhead

Mindhárom sisak nagyon szuper a maga nemében, és bár alapvetően ugyanarra a célra (tekerni országúton vagy terepen) lettek fejlesztve, de más szintű felhasználásra. A Vinci inkább a kezdőknek, az Estro a sportosabb bringásoknak, a Trenta pedig a profiknak és maximalistáknak készült.  Nekem személy szerint az Estro Mips lett a kedvencem közülük, figyelembe véve a saját igényeimet és az árát is, illetve nekem az volt a legkényelmesebb mind közül, de a fej forma egyéni, ezért érdemes felpróbálni többet is vásárlás előtt.

A MET természetesen nem csak országúti sisakokat gyárt. Remek Trail és Enduro sisakjaik vannak, ezek közül is teszteltünk jópárat. Ha lemaradtál arról a cikkünkről, itt elolvashatod bármikor!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like