Megnéztük hány kört megy el egy töltéssel a Kanada trailen a Cube Stereo Hybrid 160 HPC TM 750

Egy újabb izgalmas bicaj került a kezeim közé egy Cubestereo 160 HPC Hybrid. Igen ez egy nagy ebike, hatalmas 750Wh aksival és 85Nm-es motorral. De be kell valljam, azért nagyon jó játék nekem is  az erőlködés nélküli suhanás. Ráadásul most kimondottan jól jött a nagy és erős motor, hosszú rugóúttal a csuklóműtét és egy hónap teljes kihagyás után. 

Nézzük először miből áll a bringa:

Váz: HPC Carbon fő háromszög, alu hátsó rész. Nagyon robosztus vastag csövekből készült, nem nevezhető karcsúnak.  Inkább egy az elpusztíthatatlanság érzetét keltő buldózerre emlékeztet, mint sem egy flamingóra. A gyártó 135kg-ban maximalizálja a rider a bicajjal együtt 160kg) tömegét. Festése nagyon teszik ez a matt oliva szín a szürkével, zseni. Igényesek és szépek a forgáspont csavarok. Praktikus, hogy az alsó aksi fedél egyben egyfajta protektor is, ez egy festetlen, fekete, ütés álló anyag, kicsit kong is, de legalább véd és nem amortizálódik, nem jön le a festék. Kinek, mi a fontosabb a színre fújt borítás vagy az időtállóság, döntse el maga. Bár az illeszkedése mondjuk lehetne kicsit precízebb is, elsőre volt egy pici rés de aztán rájöttünk hogy ez állítható. A váz természetesen rejtett bowdenezésű, amit a croskormánycsapágyon keresztül vezetve oldanak meg a mai trendeknek megfelelően. Ennek lehet örülni, mert szép, de ha magad szereled, akkor ez az öröm olyankor kicsit árnyaltabb lesz. Viszont az marha jó, hogy van benne egy kormány átfordulás gátló. 160mm rugóúttal gazdálkodik álomszépen. Mindent elnyel és sosem éreztem túl progresszívnek, én így használnám, ahogy jött, csak a légynyomást kellett magamhoz állítani

Rugóstag: Fox Float X Performance, 205x65mm, Trunnion Mount, Adjustable LSR w/ 2-Pos. Lever. Természetesen túlfolyó tartályos tagról beszélünk ezzel igen csak redukálva a túlmelegedés esélyét. Nagyon szépen dolgozik és tökéletes volt a karaktere számomra. A lock érezhetően működik és jól elérhető helyen van de igazából nem nagyon van rá szükség.

Teleszkóp: Fox 38 Float Performance GRIP, 3-Position w/ Micro Adjust, Tapered, 15x110mm, E-BikeTune, 170mm mozgással. Brutális merev, és hajszál pontos ennek okán. Nagyon sokat könnyít a pontos bicajozásban, hogy semmit nem torzul, pont oda megy, ahova fordítod. A mozgás is tökéletesen sima, igazából jobb, mint vártam, olyan könnyedén, finoman mozog, mint egy vaj puhára állított xcteló.

Fékek: Magura MT7 Nagyon szerettem, kellett neki 1,5-2 óra hogy bekopjon, de nagyon jól fog és jól adagolható, kicsit nyúlósabb fajta ugyan, de nekem akkor is bejön. Sajna a hideg miatt MDR-P (203mm) tárcsákat nem tudtam igazi hőterhelésnek kitenni, de van ebben is valami megölhetetlen feeling.

Váltás: Egyesével vált, ami jobb is, mert az erős motor nagyon terhelné, ha többet váltana egyszerre, így viszont nagyon szépen és gyorsan teszi a dolgát

Kerekek: Newmen Performance 30, 28/28 Spokes, 15x110mm/12x148mm, Tubeless Ready. Nagyon passzol a bicajhoz, a kinézete gyönyörű ugyanakkor robosztus. Használat közben sincs semmi alulméretezettség érzés bennem. Szerintem ez bármit kibír, amit el lehet várni egy keréktől. Szívesen nyúznám tartósan, hogy arról az oldaláról is képet kapjunk, de nem hiszem, hogy csalódást tudna okozni.

Gumik: Maxxis Minion DHR II, MaxxGrip/DoubleDown, Tubeless Ready, 2.4 WT (ez a hivatalos, az enyém elöl Assegai-al jött) brutálisan jó, továbbra is úgy vélem, hogy én ennek nem vagy csak nehezen jutok el a határáig. Szuper fékezhetőség és kanyarokban is ultra jó.

Kormány: kormányszár 800mm széles Newmen, de csak 31,8-as, aminek egy ilyen merev gépnél semmi hátrányát nem tapasztaltam a 35-höz képest, de azért ekkora csövekhez mégis szexibb lenne azzal szerelve.

Markolat: egész kényelmes darab, jó vastag kb. 34mm

Dropper: Na ebbe kicsit bele lehet állni, nem a  működésébe az kimondottan szuper, sőt ennek is  nagyon kicsi a gyári holtjátéka és az jó. De a 125mm-es dropp, az nem lesz közönség kedvenc. Feltételezem, ezt ők is tudják, csak nem fér a vázba hosszabb cső. Illetve nagyon pontosan kell elhelyezni a dropper kart, hogy elférjen a többi cucctól a kormányon, szerencsére így is kézre esik, de nincs nagy játéktér.

Nyereg: Nekem szuper volt, de a sportosabb darabok közé tartozik, nem biztos, hogy mindenki ugyanezen a véleményen lesz elsőre. 

Menet közben: A bicaj abszolút értékben nem könnyű, de kategóriájában igazából mégis az, a maga 24,5kg-os súlyával. Ez fölfelé rásegítés nélkül már nem egy óriási élmény, de szerencsére van rásegítés, méghozzá a Bosch CX 4. generációs 250W-os motorja, 85Nm nyomatékkal, amit egy 750Wh aksi táplál, ez így együtt brutál erős, és nem is a legjobb benne, de erre majd visszatérek. 

Az Eco módban a gyári beállításokkal még nem visz bűnbe, sőt még felette a tour-ban is bizsereg az újad, hogy fentebb kapcsolj kicsit, bár már ezek is sokat segítenek, de nem csap hátra a fejed gyorsításnál. Szerintem mégis e felett igazán élvezetes egy ilyen bicaj. Egyszerűen nem tudom megállni, hogy ne a legnagyobb rásegítések valamelyikében veressem! Ha már ilyen erős valami, akkor használjuk ki rendesen, úgyhogy bevittem a málnásban és nyomtam egy full turbó programos tesztet is vele. Kíváncsi voltam mit bír és mit vesz ki belőlem.

Nagyon erős Bosch motor, de nem csak ez a szuper benne, sokkal inkább az, ahogy leadja ezt az erőt. Olyan szép finoman teszi hozzá a nyomatékot, hogy igazából alig van különbség a saját beletett erőm adagolásához képest. Ami azért nagyon jó, mert nem ránt nagyot megindulásnál, mégis rengeteget segít. Illetve technikás, köves vagy még inkább csúszós helyeken nem akar folyamatosan kipörögni, hanem csak szépen, ha kell finoman is adagolhatom a kakaót neki, de mégis van elég erő, csak az nem rántásszerű. Nagyon meglepett, hogy ezt ilyen ügyesen kezeli a Bosch, és öröm a kis szívemnek hogy tényleg fejelődnek ezek a dolgok.

Na de vissza a körömre, ami nem is egy kör volt, hanem nagyon sok kicsi a sokak által ismert és szeretett Kanada tarilen illetve mellette mindenen. Ezeket én is jól ismerem, szeretek rajta és az alternatíváin tesztelni, minden megvan ezen a kis területen. Sajna a mindenbe most akár és a hó foltok is beletartoztak még, így tényleg még csak ezekre a déli fekvésű, fenyves trailekre lehetett most rámenni. De ennek is megvan az előnye, megnéztem hány kört tud Turbó fokozatban a Cube Stereo 160.  Kíváncsi lennék a tippekre, de sajna nem interaktív a teszt, így elárulom, hogy 11 kört mentem végig turbóba, de tudna 12-őt is, de még oda és haza is kellett mennem.  Szóval 12 kör kerek két óra alatt,  szintet nem néztem, de ha valaki tudja mennyi egy kör, abból gyorsan meglesz, kérem írjátok meg.  Mindezt úgy, hogy igencsak megnyomtam felfelé, hogy zsibbadjon az a motor, 6p 10mp-es fölmenetelt a parkolótól a Kanada trail leborításáig. Lehetne ez 5p30mp is, de a sár miatt pár helyen lassítani kellett, mert nem akartam nyakig saras lenni na meg némelyik kanyar úgy csúszott felfelé a 20-as tempóban, hogy el kellett kicsit venni. Egy felmenetel így 8% volt a lejövetel meg 1 % sem! (később a játék kedvért mentem egy 5p43-at is felfelé, még mindig sarasan, de már nem fröcsögött legalább) 

Bár velem annyiból jól járt a technika hogy én csak 76 kg vagyok, de cserébe nyomtam neki, ami meg több rásegítést kér, így azt hiszem más, kicsit lassabban, de nagyobb testsúllyal is hasonló körszámot kell hozzon. Ja és kb. csak 4 fok volt, ami szintén nem növeli a hatótávot. Azt hiszem ez igazán parádés teljesítmény így a technikától, 2 óra nagyon pörgős intenzív tekerés és megvan arra a napra egy átlagos felhasználó. 12 kör ezeken a traileken bőven elég szokott lenni a többségnek, főleg hogy ugye föl is kell jutni és azért motor ide, turbó oda, csak vesz az ki némi erőt. De ha van kedvetek írjátok meg FB commentben átlagban hány kört mentek és mi volt a rekordotok?! Én már örültem a végére, hogy lemerült az aksi, amit nem érdemes megvárni, mert onnan nem lesz őszinte a mosolyod. Kicsit olyan érzés volt mikor leállt, mintha egy űrhajós lennék, akinek valahol úton a Mars felé váratlanul leáll a hajtóműve, és itt nem hangjára gondolok, mert az egészen halk. Mondjuk az jó fej tőle, hogy a vége felé mikor már csak az utolsó százalékokat rugdostam, akkor vette vissza a rásegítést, de ez inkább csak arra jó, hogy nem turbóról kapcsol le full analógba és így nem lesz olyan érzésed mintha falnak mentél volna. 

Alacsonyabb fokozatokat vegyesen használva nem sikerült pontosan kimérnem, mert nem tudtam annyit menni, hogy lemerüljön. De nem lesz rá panasz, jó a fogyasztása. 

A kijelzője amúgy nagyon informatív, mindent is le lehet olvasni róla, a kormányról, hüvelyujjal vezérelhető nyomógombokkal. Ez tech és adat fetisisztáknak biztos tetszeni fog, nekem nélküle is tök oké lenne a bicaj. Igazából kicsit soknak is találom már ezt a végtelen infót, de ez csak az én bajom. Az viszont tényleg jó, hogy jól látod mind a vezérlőről mind a kijelzőről hogy hány % -on és milyen üzemmódban vagy.  Viszont a kijelzőt semmiképp se oda rakd, ahol nekem van gyárilag, innen térdel gyorsan le lehet rúgni, de ha át lehet tenni előre, vagy középre a kormányszár fölé is, ettől a pozitól minden jobb. A vezérlő gombcsoport sem a levédettebb helyen található, felnyúlik a kormány fölé, nem olyan nehéz úgy esni, hogy ezt azzal ki is heréljük rögtön. Kár ezért, de mentségükre szóljon nagyon nincs hova máshova pakolni ennyi gombot, hisz ott a dropper kar alatta.

Röviden a fölfeléről, mivel sokat nem lehet ragozni. Mindenhol felmegy, a motor erős, a gumi tapad a felfüggesztés mindent kimozog közben, és a 76 fokos nyeregcső szögnek köszönhetően megfelelő helyen van a súlypont is. Nem lehet fogást találni ezen!

Bár a bringázás a Stereo 160-al egyáltalán nem unalmas fölfelé sem, merthogy úgy megy a bicaj, hogy rendesen kapaszkodni és dolgozni kell néhány szituban a tempó miatt, de jöjjön a DH!

Imádom a CUBE-okat ezeken a traileken. Eddig mind, ami nálam volt kimondottan k…va jó volt a kanyarokban, úgy fordul, mintha madzagon húznák. Kezesek, még ez a tank is. Minden kanyarban vigyorogtam rajta. Előre sosem csekkolom a szögeit, nem ismerem a geóját, de nem is érdekel. Marha gyors és jó érzés vele menni, engem ez érdekel. Imádom, hogy ennyire jó ezekben a szűk kanyarokban.  Bár nem ugyan az a bicaj, mint a múltkori Stereo 122, de az érzés mégis hasonló. Stabil, bátor és precíz. Arra megy amerre kértem, semmi idegeskedés, kanyarokban úgy betapad, hogy nem is tudtam elvinni a határig első nap. Mi kell még? Ja, ugrani! Ok ebben nem vagyok nagy ász, de azt gondolom az jó jel, ha a műtét utáni kihagyásban a 3. ride-on (első ride csukló merevítő nélkül) gondolkodás nélkül ugrottam vele mindent, amit máskor is csak körültekintően szoktam. Igaz itt hosszabb rugóút és merevebb teló segíti a biztonságos landolást, de hát pont ezért vannak. A talajfogásnál a 160/170mm nagyon szépen kisimítja a világot még az ügyetlenebb ugrások után is. És ha már merevség, hát erre sem lehet panasz, menet közben ennél a tempónál és talajnál semmiféle rugalmasságról, nem tudok beszámolni. Lehet, egy bike parkban mikor 50felettfordulsz el egy jól betapadós kanyarba, akkor érezhető valamin, hogy jobb vagy kevésbé, de erre most itt nem volt lehetőség.

Beton merev mindenhol és csak a rugózás mozog alattad, az anyag nem. Ennek okán nagyon pontosan irányítható és bár tényleg átmegy minden, tehát nem lenne rá szüksége, de mégis lehet vele kerülgetni is az akadályokat, ha úgy jobb neked. De ad egy nagy adag extra bátorságot, ami le fog szoktatni a lassító akadály kerülgetésekről. 

A rugózása szintén hozta a CUBE karaktert könnyen indul meg, jól, egyenletesen beosztja és nekem úgy tűnik, csak a legvégén keményedik fel, szóval nagyon fincsin elnyel mindent. Lehet nettó véletlen, de otthon belőttem magamnak és nem kellett hozzányúlnom, tökéletesnek éreztem, csak a játék kedvéért kíváncsiságból próbálgattam kicsit máshogy is. 

Összegezve, ajánlás: Hatalmas élményt ad a bicaj, kiváló lehet azoknak, akik rövid idő alatt akarnak a lehető legtöbbet menni, pl. meló után két óra a hegyen és kész van vele. De persze alacsonyabb rásegítéssel az egész napos tekergés lehetősége is adott. Ekkora rugóúttal és gumikkal, na meg ilyen jó geometriával rengeteget nem csak a profik tudnak brutál jókat menni, hanem, segít kezdőknek is. Nem baj, ha még nem tudsz hibátlanul bicajozni, majd a Stereo segít, tényleg rengeteget ad hozzá a saját tudásodhoz.

A Stereo Hybrid 160HPC TM bicaj további részleteit itt találod

Fogyasztói ára 2539990.-Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like