Egy sportos nyereg hosszú távokra, Pro Griffon Offroad teszt,

Sok cuccot használtam már a PRO-tól, de nyerget még soha, úgyhogy kíváncsian vártam mit tud a PRO Griffon.

Már első ránézésre is kimondottan szép, klasszikusan sportos formájú nyereg. Minőségi darab, sehol semmi gyártási hiba vagy tökéletlen kidolgozás, tényleg nem lehet fogást találni rajta.

Három szélességben készül (132, 142, 152mm) nekem a leggyakrabban keresett 142-mm es modell kellett. Ebben a méretben 229gramm a mért súlya, ami kimondottan jónak számít főleg, hogy „csak” acél pálcás verzióról beszélünk. De ezzel a súllyal ver pár titán sínes nyerget is. Bár nem találtam róla infót, de ez a súly csak úgy lehetséges, ha üregesek a rozsdamentes pálcák. A végei feketék, a közepe Inox szín. Szerintem kimondottan menő.

De önmagában ez sem lenne elég ehhez a súlyhoz szerintem. A gyári infók alapján carbon szálakkal erősített polymer testet kapott, amit a különleges fényén kívül a súlya is igazol, így már a grammok is megvannak kb. Formája alulról nézve főleg hátul kicsit egyedi, és rohadt jól néz ki szerintem. Nekem valamiért a Concorde repülő jut róla eszembe, annak volt ilyen hajtóműve. Ezért is jár egy piros pont. Középen a testben van egy kivágás a jobb nyomás elosztás miatt, de az felső párnázott rész az teli, az nincs ott kivágva. Természetesen a test kompatibilis a PRO nyeregtartozékokkal.

A kényelemről EVA töltő anyag, szivacs gondoskodik és PU bevonatot kapott. Na, ez a gyári duma. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy egy egészen vaskosnak tűnő szivacsozást kapott, amit nem is értek, hogy tud ilyen könnyű lenni, ilyen vastagon. Ráadásul, és szerencsére nem az a kimondottan puha fajta, hanem inkább, sűrű és sportosan kemény. Tényleg kicsit nehéz felfogni, hogy a súlyával szembe állítva, hogy sikerült ilyen jól kibélelni, ráadásul úgy, hogy megmaradt a kecses sportos forma is. Ügyesen összehozták, jók az arányai.

A felülete tartós anyagnak tűnik, és kellemes, közepesen tapadós. Nekem kimondottan tetszik a rajta lévő diszkrét design is. Szélei kicsit erősítettek, hogy a sérülésnek jobban ellenálljon, de nem dörzsöli ki a nadrágod, figyeltek erre is. 

A gyártó szerint kimondottan MTB felhasználásra szánták, bár semmi akadálya annak, hogy országúton használd. De minimális különbségekkel csináltak road verziót is.

És hogy mitől Offroad? A legnagyobb és a gyakorlatban is leginkább érezhető és élvezhető különbség, hogy a nyereg hátsó része nagyon jól le van gömbölyítve, hogy egy nyereg mögé ülős manővernél ne végezzen el rajtad hasfal műtétet. Ez tényleg egy hasznos dolog.  De azt nem értem, hogy ez miért ne lehetne egy országúti nyergen is ilyen. Miért kell annak műanyagosra csinálni a hátulját? Talán csak a design. Mondjuk tény, hogy azzal talán még sportosabb és vagányabb, csak tényleg nem kényelmes, ha a hasadba ütközik.

Na, de ennyit a technikai részetekről. Lássuk milyen?

Kimondottan kényelmes a hosszú túrákon is, ugyanakkor sportos, jól elfér a combod a keskeny orr rész mellett. Ami szerencsére szintén egész vastagon párnázott az ideálisan sűrű anyaggal, így mászásnál a nyereg orrán ücsörögve is egész kényelmes. Már amennyire kényelmes tud lenni ott bármi ugye. Nekem a hosszabb napokon tetszett legjobban, ott jött ki igazán, hogy valamivel párnázottabb az átlagnál. A formája is nagyon eltalált, de ha nem lenne ez a kis plusz töltet benne akkor hamarabb elkezdene nyomni.  A lekerekített hátsó rész is jól vizsgázott, sem a belső combom sem a hasam nem vágta sosem, bárhogy is tekeredetem rajta vagy mögötte.

Kimondottan jó lehet azoknak az aktív, a nyeregben sokat mozgó, sportos és rendszeresen nagyokat bringázó ridereknek, akik szeretnének némi plusz kényelmet, de nem szeretnének sok, vagy semennyi plusz súlyt sem cipelni, valamint ragaszkodnak a sportos vonalakhoz. Persze a nyeregtől szubjektívebb dolog az egész kerékpársportban nincs, ezért, ha teheted próbáld ki vásárlás előtt. Mert ugyan a 49.190.-Ft-os ára manapság már nem extrém, de azért nem is aprópénz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like