Vele sem ma indult a kapcsolatom, elég régóta ismerem és használom a márka több típusát, így nagy volt a boldogság mikor amcsiban is mikor bicajt vettem és ilyen ZTR Arch felni volt benne (mindkét kinti bicajomban, a 29-es és a27.5-es is) igaz ezek még régebbi darabok voltak, mint a mostani tesztben szereplő verzió. Amúgy nem tudom ez minek köszönhető, ilyen rohadt mázlim volt, vagy egyszerűen ilyen elterjedt és ennyien használják ott is. Akárhogy is én örültem, mert soha semmi bajom nem volt velük. Pedig sokkal nagyobb volt az igénybevétel, mint azt előzetesen gondoltam. Részben mert az ottani trailek sokkal, de sokkal keményebbek, mint az itthoniak. Másrészt azért is, mert sokszor kövön, vagy nagyon sziklás helyeken bicajozik kint az ember, az meg kemény és ad a felninek rendesen, ha felütöd, márpedig felütöd. Megszámlálhatatlan sok koppanásom volt kint, nem mondom, hogy 20méteres ugrásokból vertem kőhöz, de tempóból gurulva sokszor, de soha egyetlen horpadás sem lett rajta. Pedig szakítottam küllőt is a pályákon párszor. Szóval ilyen előélet után itthon is fűztem egy kereket magamnak durvulósabb napjaimra.
Azért lett az Arch és ne a még brutálisabb Flow, mert nem akartam azt sem, hogy túl nehéz legyen. Ez a 453grammos súlyával pont optimálisnak tűnt nekem, a 26mm-es belső szélesség is elegendő, bár nyílván én is jobban örültem volna 30-nak. Ez így egy még tekerhető súlyú, megfizethető, de mégis erős szett lett Ringle agyakkal, és 2mm-es DT Swiss küllőkkel. Ráadásul most épp akciósan tudsz hozzá jutni https://boneshaker.hu/abroncs-notubes-ztr-arch-mk3-disc-29-28h-26mm-337006025?keyword=arch
Egészen hihetetlen hogy a szűz felni még küllők nélkül is mennyire merev és erős, főleg a régi időkhöz képest, amikor egy 26-os felni is 450grammosan még nem is számított nehéznek, de ha azt megnyomkodtam, akkor rendesen aggódtam érte, hogy összecsuklik, ez meg olyan erősnek tűnik egyből, hogy már azt érzem felesleges ettől nehezebb erősebb. Legalábbis magamnak.
A befűzés, felfeszítés marha egyszerű mivel alacsony profilú így nagyon könnyen rátekerhető az anya a küllő végére, nem esik be a felnibe, nem kell bűvészkedni vele közben. A feszítésnél meg maga a szerelői mennyország. Nagyon engedelmes felni. Alapból is szép egyenes futású, nincs idegeskedés nincsenek kicsi, pár tizedes nyolcasok, hanem olyan nyílegyenes fajta. Ha szép egyenletesen feszíted fel már szinte tökéletes is a futása, de ha még igazítani kell rajta, akkor azt meg baromi könnyen meg lehet tenni, mert pont úgy reagál a centírozásra, ahogy azt várja az ember elméletben. Természetesen Tubeless-re alakítom Stan’s szalaggal és tejjel. Eddig minden gumival hibátlanul és könnyen szerelhető volt, emlékeim szerint mindig elég volt a puma, hogy a gumi szépen felmenjen a helyére.
Az első ride után minimálisan még centíroztam rajta, de onnan aztán teljes béke és nyugalom, nem tudtam még nyolcast tojást vagy bármi torzulást bele verni, pedig látott pár a sziklakertjeiről híres cseh bike parkos nyaralást, meg most a Kőszeg endurot is. Szóval kapja az élettől az ostort rendesen. Természetesen volt, hogy koppant a felni, de semmi horpadás, amit már komolyan varázslatnak találok. Nem is annyira ezt, mert ez még csak párat kapott, de a kinti bringám felnijének már totálkár kéne legyen a felnije, de egyetlen horpadás sem született a sok-sok felütésből.
Nekem nagyon beváltak a ZTR felnik mind XC mind enduro vonalon, tényleg sosem volt semmi gond (illetve a régi Crestek szerettek hátul az anyánál berepedezni, de működtek úgy is örökké). Ha olyan felnit keresel, ami nem carbon felni árban van, de mégis majdnem ugyan olyan könnyű és még rohadt erős is akkor a ZTR Arch remek választás. Ha nagyon vadulsz, akkor esetleg érdemes a még erősebb verziók közül válogatni. De máskülönben ez szuper még endurozni is, sőt én a DH-t is vállalnám vele. De szuper mindenes, közepesen könnyű keréknek, főleg ha mondjuk Dt Revolution 2-1.5-2mm küllőkkel fűzöd.
Ha tetszik, köszönjük ha egy megosztással segíted munkánkat:)